Univision’s Telecast of Concacaf Nations League Final Scores Massive Ratings on Sunday Night

Jun 8, 2021

Surpasses Recent Liga MX Final to Become Most-Watched Soccer Match Since 2019 Gold Cup

Telecast Delivers Over 4 Million Total Viewers 2+ and 2 Million Adults 18-49

MIAMI – JUNE 8, 2021 – Univision’s TUDN’s, the home of soccer in the U.S. and the multimedia sports brand of Univision Communications Inc., telecast of the heart-pounding Concacaf Nations League Final featuring bitter rivals US and Mexico drew a huge audience on Sunday night, becoming the most-watched soccer match since the 2019 Gold Cup and the #1 program on all of television for the entire week (among Adults 18-49 and Adults 18-34).

Kicking off at 9 p.m. ET on Univision, the match averaged 4.2 million Total Viewers 2+ and 2.3 million Adults 18-49, and peaked at midnight with 4.9 Million Total Viewers 2+ and 2.8 million Adults 18-49.

The performance follows an impressive semifinal round which saw Univision’s telecasts of Mexico vs. Costa Rica deliver 2.4 million Total Viewers 2+ and 1.3 Adults 18-49, and US vs. Honduras average 1.3 million Total Viewers 2+ and 559,000 Adults 18-49.

Source: Nielsen, NPM, L+SD data

CONTACT: Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net

La Trasmisión por Univision de la Final de la Concacaf Nations League Anota Altísimos Ratings la Noche del Domingo

Supera la reciente final de la Liga MX y pasa a ser el partido de fútbol de mayor sintonía desde la Copa Oro 2019

La trasmisión registra más de 4 millones de Televidentes Totales 2+ y 2 millones de Adultos 18-49

MIAMI –8 DE JUNIO DE 2021– La trasmisión de TUDN de Univision, el destino del fútbol en Estados Unidos y la marca deportiva en medios múltiples de Univision Communications Inc., de la emocionante final de la Concacaf Nations League entre los grandes rivales Estados Unidos y México atrajo a una audiencia enorme la noche del domingo y pasó a ser el partido de fútbol de mayor sintonía desde la Copa Oro 2019 y el programa #1 en toda la televisión durante toda la semana (entre Adultos 18-49 y Adultos 18-34).

El partido, que empezó a las 9 p.m. Este por Univision, tuvo un promedio de 4.2 millones de Televidentes Totales 2+ y 2.3 millones de Adultos 18-49, y alcanzó su pico a la medianoche con 4.9 millones de Televidentes Totales 2+ y 2.8 millones de Adultos 18-49.

Ese desempeño se produjo después de una impresionante ronda semifinal en la que la trasmisión por Univision de México contra Costa Rica alcanzó 2.4 millones de Televidentes Totales 2+ y 1.3 Adultos 18-49, y la de Estados Unidos contra Honduras tuvo un promedio de 1.3 millones de Televidentes Totales 2+ y 559,000 Adultos 18-49.

Fuente: Nielsen, NPM, datos de en vivo+mismo día

CONTACT: Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net