Kochava Partners with Univision for Its “Vota Conmigo” Campaign, Designed to Encourage Voter Registration

Sep 28, 2020

Kochava Partners with Univision for Its “Vota Conmigo” (“Vote with Me”) Campaign, Designed to Encourage Voter Registration

SmartLinksTM for TV powered by Kochava enables Univision to engage audiences with powerful calls-to-action

SANDPOINT, IDAHO AND MIAMI – SEPTEMBER 15, 2020 – Kochava, the leading real-time data solutions company for omni-channel attribution and measurement, and Univision, the leading Hispanic media company in the U.S., today announced the addition of deep linking technology to Univision’s ongoing multi-platform, voter registration campaign “Vota Conmigo.”

With this latest technology, SmartLinksTM for TV powered by Kochava enables a quick response (QR) code for deployment across Univision’s linear and digital platforms including broadcast networks Univision and UniMás, cable networks Galavisión and TUDN, as well as the No. 1 Spanish-language digital destination in Univision.com. Users will be able to seamlessly scan the campaign QR code with their mobile device right from their television and computer screens within relevant “Vota Conmigo” content. Upon scanning, they will be dynamically linked to Univision’s “Vota Conmigo” portal where they can register to vote, learn about mail-in ballot options, and find out where they can vote early and on election day.

“Partnering with Univision on this campaign is a historical moment and convergence of time and technology,” said Charles Manning, Founder and CEO at Kochava. “Our combined ability to drive awareness and action through multiple screens reaching millions of people is unprecedented.”

Univision’s #VotaConmigo encourages voter registration and turnout in the upcoming U.S. presidential election through a series of PSAs, virtual phone banks, townhalls and special programming on Univision’s networks, local television and radio stations, and digital properties. Univision is leveraging their extensive media portfolio to mobilize U.S. Hispanics in four campaign phases spanning from July to November: voter registration, vote by mail, early voting, and get out the vote.

“We remain focused on providing the 32 million eligible Latino voters all the necessary information they will need in order to cast their ballot in November,” said Ron Estrada, Senior Vice President, Head of Government Relations and Corporate Social Responsibility at Univision. “Kochava’s innovative technology allows us to amplify the ‘Vota Conmigo’ message in a way that is seamless and easily accessible.”

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACTS:

Univision Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net

Kochava Leslie Amadio 208-610-1650 lamadio@kochava.com

Kochava se Asocia a Univision en su Campaña “Vota Conmigo” para Fomentar la Inscripción de Votantes

SmartLinksTM para televisión por Kochava permite que Univision interactúe con la audiencia con impactantes llamadas a la acción

SANDPOINT, IDAHO Y MIAMI – 15 DE SEPTIEMBRE DE 2020– Kochava, destacada compañía de soluciones de datos en tiempo real para la atribución y medición de todos los canales, yUnivision, la principal empresa de medios dirigida a los hispanos en Estados Unidos, anunciaron hoy que se ha incorporado tecnología de enlaces profundos a “Vota Conmigo”, la actual campaña en plataformas múltiples de Univision para la inscripción de votantes.

Con esta tecnología de punta, SmartLinksTM para televisión por Kochava posibilita la implementación de un código de respuesta rápida (QR por su sigla en inglés) en las diversas plataformas tradicionales y digitales de Univision, incluidas las cadenas de señal abierta Univision y UniMás, las cadenas de cable Galavisión y TUDN, además de Univision.com, el destino digital No. 1 en español. Los usuarios podrán escanear fácilmente el código QR de la campaña con su dispositivo móvil desde su pantalla de televisión y computadora, en el contenido relevante de “Vota Conmigo”. Tras escanearlo, se vincularán de manera dinámica al portal “Vota Conmigo” de Univision, donde podrán inscribirse para votar, averiguar sobre las opciones para hacerlo por correo y enterarse de dónde puede votar con anticipación y el día de las elecciones.

“Asociarnos con Univision en esta campaña es un momento histórico y una convergencia de tiempo y tecnología”, dijo Charles Manning, fundador y director ejecutivo de Kochava. “Nuestra capacidad combinada de generar consciencia y acción por medio de pantallas múltiples que llegan a millones de personas no tiene precedente”.

#VotaConmigo de Univision fomenta la inscripción de votantes y la participación en las próximas elecciones presidenciales de Estados Unidos por medio de una serie de anuncios de servicio público, bancos telefónicos virtuales, foros y programación especial en las cadenas, estaciones locales de televisión y radio, y medios digitales de Univision. Univision usa su extensa cartera mediática para movilizar a los hispanos en Estados Unidos en cuatro fases de la campaña de julio a noviembre: inscripción de votantes y votación por correo, anticipada y en persona.

“Seguimos enfocados en proporcionar a los 32 millones de latinos que pueden votar toda la información necesaria que necesitan para emitir su voto en noviembre”, dijo Ron Estrada, vicepresidente principal y director de Relaciones Gubernamentales y Responsabilidad Social Corporativa de Univision. “La tecnología innovadora de Kochava nos permite diseminar el mensaje de ‘Vota Conmigo’ de una manera impecable y de fácil acceso”.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision, y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTOS:

Univision Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net