Univision Announces the Premiere of “Te Doy La Vida,” a Drama about Unconditional Love and Family Bonds

Mar 31, 2020

Starring José Ron, Jorge Salinas and Eva Cedeño, “Te Doy La Vida” begins Monday, April 13, at 8 P.M. ET/PT

WHAT:  Univision announced the U.S. premiere of “Te Doy La Vida” (I Give you Life), also starring José Ron, from the successful series “Ringo” and “Rubí.” The new telenovela begins April 13 and will air Monday through Friday at 8 p.m. ET on Univision.

Te Doy la Vida” tells the story about a couple, played by Jorge Salinas and Eva Cedeño who adopts a boy, Nicolás (Leonardo Herrera), who is diagnosed with leukemia. In order to save their son, they must look for the boy’s biological father, a young and humble mechanic named Pedro Garrido (José Ron). Pedro discovers that not only he has a son, but he must also undergo a medical procedure to save his newfound son’s life. After developing a deep bond with the boy, love comes knocking on his door when he meets the child’s adoptive mother.

WHEN: Monday, April 13, at 8 p.m. ET/PT 7 p.m. CT
WHERE: Univision
ADDITIONAL INFORMATION
Produced by Lucero Suarez (Ringo, Enamorándome de Ramón, Amorcito Corazon, La Vecina) “Te Doy La Vida” also features performances by Omar Fierro, Erika Buenfil, Oscar Bonfiglio, José Manuel Lechuga, Nuria Bages, Mauricio Abularach and Ricardo Margaleff.
Viewers can join the conversation on social media by following the hashtag #TeDoyLaVidaUS on Facebook, Instagram and Twitter. For more information visit Univision.comVisit corporate.univision.com/newco for more information on Univision and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:  Candice Georgi 305.471.4057 cgeorgi@univision.net

Univision Anuncia el Estreno de “Te Doy la Vida”, un Drama sobre el Amor Incondicional y los Lazos Familiares

Protagonizada por José Ron, Jorge Salinas y Eva Cedeño, “Te doy la vida” empieza el lunes, 13 de abril a las 8 P.M. Este/Pacífico

QUÉ:  Univision anunció el estreno en Estados Unidos de “Te doy la vida”, en la que también protagoniza José Ron, de las exitosas series “Ringo” y “Rubí”. La nueva telenovela empieza el 13 de abril y se trasmitirá de lunes a viernes a las 8 p.m. Este por Univision.

“Te doy la vida” cuenta la historia de una pareja, interpretada por Jorge Salinas y Eva Cedeño, que adopta a un niño, Nicolás (Leonardo Herrera), quien recibe un diagnóstico de leucemia. Para salvar a su hijo, deben buscar a su padre biológico, un joven y humilde mecánico llamado Pedro Garrido (José Ron). Pedro no solo se entera de que tiene un hijo, sino que debe someterse a un procedimiento médico para salvarle la vida al niño que acaba de descubrir. Tras forjar un lazo estrecho con el niño, surge un amor en la vida de Pedro cuando conoce a la madre adoptiva del pequeño.

CUÁNDO: lunes, 13 de abril a las 8 p.m. Este/Pacífico, 7 p.m. Centro
DÓNDE: Univision
INFORMACIÓN ADICIONAL
Producida por Lucero Suárez (Ringo, Enamorándome de Ramón, Amorcito Corazón, La Vecina) “Te doy la vida” incluye también la actuación de Omar Fierro, Erika Buenfil, Oscar Bonfiglio, José Manuel Lechuga, Nuria Bages, Mauricio Abularach y Ricardo Margaleff.
Los televidentes pueden participar en la conversación en redes sociales si siguen el hashtag #TeDoyLaVidaUS en Facebook, Instagram y Twitter. Para más información visiten Univision.com.Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO:  Candice Georgi 305.471.4057 cgeorgi@univision.net