Media Advisory to Attend CNN and Univision’s Democratic Presidential Debate in Arizona

Feb 25, 2020

PRESS CREDENTIAL APPLICATION BELOW

CNN and Univision will hold the eleventh Democratic presidential debate of the 2020 cycle in Phoenix, Arizona on Sunday, March 15. The debate, which is sanctioned by the DNC, will air exclusively LIVE on CNN, CNN en Español, CNN International and Univision. Information on format and qualifying candidates will be announced at a later date.

To RSVP, members of the media must fill out the press credential request form completely for an application to be considered and approved. One form per applicant is required. Each request requires a unique email address. Press credentials grant access to the press filing center, spin room, or media row only; they do not grant access to the debate hall or candidate arrivals.

An email containing additional details and press logistics will be sent if your credential application has been approved. Credentials will only be granted to working journalists, and applications are subject to the discretion of CNN.

Credentialing closes at 11:59pmET on Wednesday, March 4. Late applications will not be accepted. Click HERE to submit your application.

For any questions regarding media credentials or the press filing center and spin room, please contact CNNDebates2020@cnn.com.

HOW TO STREAM THE DEBATE: CNN and Univision’s debate will stream live in its entirety, without requiring log–in to a cable provider, on CNN.com’s homepage, across mobile devices via CNN’s apps for iOS and Android, and via CNNgo apps for Apple TV, Roku, Amazon Fire, Chromecast and Android TV, as well as Univision’s digital properties. The full debate will be available exclusively the day following the airing on demand via cable/satellite systems, on CNNgo (at CNN.com/go on your desktop, smartphone, and tablets, and via CNNgo OTT apps), and CNN mobile apps on iOS and Android.

Lauren Pratapas, CNN
Senior Director, Communications

Jose Zamora, Univision
Senior Vice President, Strategic Communications

Democratic National Committee
dncpress@dnc.org

AVISO A LA PRENSA PARA ASISTIR AL
DEBATE  PRESIDENCIAL DEMÓCRATICA DE CNN Y UNIVISION EN ARIZONA

LA SOLICITUD DE CREDENCIALES DE PRENSA SE ENCUENTRA ABAJO

CNN y Univision presentarán el undécimo debate de candidatos demócratas a la presidencia del ciclo de 2020 el domingo, 15 de marzo en Phoenix, Arizona. El debate, que está aprobado por el Comité Demócrata Nacional (DNC por su sigla en inglés), se trasmitirá EN VIVO exclusivamente por CNN, CNN en Español, CNN International y Univision. Se anunciarán posteriormente información sobre el formato y los candidatos que reúnan los requisitos para participar.

Para responder a la invitación, los miembros de la prensa deben llenar toda la solicitud de credenciales de prensa a fin de que esta se considere y apruebe. Se requiere un formulario por solicitante. Cada solicitud requiere una dirección electrónica diferente. Las credenciales de prensa otorgan acceso al centro de prensa, sala de comentarios o fila de prensa solamente; no otorgan acceso al salón del debate ni a la llegada de los candidatos.

Si se aprueba su solicitud de credenciales, se le enviará un mensaje electrónico con detalles adicionales y de logística periodística. Solo se otorgarán credenciales a quienes trabajan como periodistas, y las solicitudes están sujetas a la discreción de CNN.

La emisión de credenciales concluirá a las 11:59 p.m. Este del miércoles, 4 de marzo. No se aceptarán las solicitudes que se presenten tarde. Haga clic AQUÍ para presentar su solicitud.

Por favor, dirija preguntas sobre las credenciales de prensa o el centro de prensa y sala de comentarios a CNNDebates2020@cnn.com.

CÓMO VER EL DEBATE POR INTERNET: Todo el debate de CNN y Univision se podrá ver en vivo por internet, sin necesidad de iniciar una sesión con credenciales de servicio de cable, en la página inicial de CNN.com, en dispositivos móviles con la aplicación de CNN para iOS y Android, y con las aplicaciones de CNNgo para Apple TV, Roku, Amazon Fire, Chromecast y Android TV, además de las propiedades digitales de Univision. Todo el debate estará disponible el día posterior a la trasmisión exclusivamente on demand vía sistemas de cable/satélite, en CNNgo (en CNN.com/go con computadora de escritorio, teléfono inteligente y tableta, y con las aplicaciones OTT de CNNgo), y con las aplicaciones móviles de CNN para iOS y Android.

Lauren Pratapas, CNN
Directora principal de Comunicaciones