Univision Partners With Twitter On Video Content Across Sports, Entertainment and News

Apr 30, 2019

Content to Range from 2020 Election Coverage to Top Soccer Properties and Red-Carpet Highlights

MIAMI, FL – APRIL 30, 2019 – Univision Communications Inc. and Twitter announced today that they are partnering in the U.S. to better serve the Hispanic community, which will span across Spanish-language sports, news and entertainment content. This collaboration includes Univision’s content for the 2020 U.S. Elections, select highlights of the world’s top soccer properties, and the buzziest real-time Red-Carpet events. The official announcement was made at Twitter #NewFronts in New York on Monday, April 29, 2019.

The Univision and Twitter content deal may include live coverage and highlights for the 2020 Elections, select highlights from two of the world’s top soccer properties Liga MX and UEFA Champions League, Latin music award shows coverage of “Premios Juventud” (Youth Awards), Univision’s celebration of youth culture, and “Premio Lo Nuestro” (Our Awards), which is the longest-running music awards show on U.S. Spanish-language television. The deal also includes must-see reality-television moments with “La Reina de La Canción” (Queen of the Song), the search for the next Latin female superstar, and “Mira Quién Baila” (Look Who’s Dancing or MQB), the megahit reality competition series starring celebrities showing off their best dance moves for good causes.

“Univision’s new collaboration with Twitter is yet another example of how we deliver on our mission to provide content that super serves and engages Hispanic audiences across all media platforms,” said Sameer Deen, Chief Digital Officer, Univision. “We are always looking for innovative ways to engage with our increasingly digitally-connected audience and Twitter is a great platform for fostering conversations around major cultural moments and passion points.”

“We are incredibly excited to partner with Univision to launch premium video content on Twitter across some of the biggest news, sports and entertainment events of the year,” said Laura Froelich, Head of U.S. Content Partnerships at Twitter. “This comprehensive collaboration highlights Univision’s unique ability to connect with the U.S. Hispanic community across some of the most relevant and influential conversations happening on Twitter.”

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:              Julissa Bonfante
jbonfante@univision.net

Univision Colabora con Twitter para Contenido en Video de Deportes, Entretenimiento y Noticias

El variado contenido incluirá desde cobertura de las elecciones de 2020 hasta destacados torneos de fútbol y lo mejor de la alfombra roja

MIAMI, FL –30 DE ABRIL DE 2019– Univision Communications y Twitter anunciaron hoy que se están asociando en Estados Unidos para realzar el servicio a la comunidad hispana, que abarcará contenido de deportes, noticias y entretenimiento en español. Esta colaboración incluye el contenido de Univision para las elecciones de 2020 en Estados Unidos, lo mejor de selectos campeonatos de fútbol internacional y los más comentados sucesos de la alfombra roja. El anuncio oficial se hizo en Twitter #NewsFronts el lunes, 29 de abril de 2019 en Nueva York.

El acuerdo de contenido entre Univision y Twitter puede incluir cobertura y momentos culminantes de las elecciones de 2020, selecciones de dos de los más populares campeonatos del fútbol, Liga MX y Champions League de UEFA, y cobertura de los programas de galardones a la música latina, “Premios Juventud”, que es la celebración por Univision de la cultura juvenil, y “Premio Lo Nuestro”, el programa de premios a la música de más larga trayectoria en la televisión en español de Estados Unidos. El acuerdo también incluye momentos que nadie se debe perder de la televisión tipo reality: “La Reina de La Canción”, la búsqueda de la próxima superestrella latina, y “Mira Quién Baila”, la sumamente exitosa competencia en la que celebridades lucen sus mejores pasos de baile a favor de buenas causas.

“La nueva colaboración de Univision con Twitter es otro ejemplo de cómo cumplimos con nuestra misión de ofrecer contenido que brinda un servicio superior a las audiencias hispanas y que interactúa con ellas en todas las plataformas mediáticas”, dijo Sameer Deen, director ejecutivo de medios digitales de Univision. “Siempre estamos en busca de maneras innovadoras de interactuar con nuestra audiencia, que cada vez está más conectada a medios digitales, y Twitter es una excelente plataforma para promover conversaciones sobre importantes momentos culturales y pasiones”.

“Estamos sumamente emocionados de asociarnos con Univision para lanzar excelente contenido de video en Twitter con algunos de los más grandes momentos en los deportes, las noticias y el entretenimiento del año”, dijo Laura Froelich, directora de alianzas de contenido en Estados Unidos de Twitter. “Esta colaboración destaca la capacidad única de Univision de conectarse con la comunidad hispana en Estados Unidos en algunas de las conversaciones más relevantes e influyentes que se producen en Twitter”.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información en Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO:    Julissa Bonfante
jbonfante@univision.net