Univision News’ “Despierta América” Welcomes Albert Martinez As Chief Meteorologist and Principal Weather Anchor

Feb 20, 2019

MIAMI, FEBRUARY 20, 2019 – Univision News’ “Despierta América,” the most watched morning show on Spanish-language television in the U.S., announces the addition of distinguished meteorologist Albert Martinez to its popular team of hosts and reporters. Martinez will join the show as its chief meteorologist and principal weather anchor beginning on March 4, 2019. “Despierta América” airs Monday-Friday from 7:00 a.m. to 11:00 a.m. ET on the Univision Network.

Martinez makes the move to network television after working for local Univision stations for nearly five years. Since July 2016 he was chief meteorologist for Univision Local Media, based at the Univision Weather Center in Houston, Texas. In that position, he led and coordinated all local weather teams for Univision’s local stations while serving as principal weather anchor and meteorologist at Univision 23 Dallas, delivering the daily weather report for the Dallas-Ft. Worth area. Additionally, he edited and presented regular weather reports for Univision stations in major U.S. markets, as well as provided continuous coverage of severe weather events such as hurricanes, tropical storms, tornados, and winter storms. Martinez joined Univision in 2013 as weather anchor and meteorologist at Univision 23 Dallas.

Born in Spain, Martinez launched his television career as a meteorologist and weather anchor for the country’s largest public broadcasting company, RTVE. From 2009 until 2013, when he relocated to the U.S., he covered the weather for several of the company’s owned and operated channels, among them La 1 (its principal national network), La 2, Canal 24 Horas, and Teledeportes.

Martinez has won 12 Lone Star Emmys, including the Emmy for Best Weather Anchor and the Emmy for Best Weather Segment. He is a graduate of the University of Barcelona, Spain, where he received a bachelor’s degree in Geography and also completed additional courses in Meteorology, Physics, Atmospheric Sciences, and Climatology.

For more information please visit Despierta America. Viewers can join the conversation via Facebook.com/DespiertaAmerica and @despiertamerica on Twitter and Instagram. Viewers can also watch the show live via Univision NOW, UCI’s live streaming service of the Univision Network available on iOS, Android and the web.

CONTACT:  Jose Zamora

305.925.8835

josezamora@univision.net

“Despierta América” Le Da La Bienvenida A Albert Martínez Como Director De Meteorología Y Presentador Principal Del Tiempo

Martínez se incorpora al exitoso programa matutino de Univision tras trabajar para el Centro del Tiempo de Univision en Houston, Texas, donde lideró y coordinó todos los equipos del tiempo locales y presentó segmentos del tiempo en importantes ciudades estadounidenses

MIAMI – 20 DE FEBRERO DE 2019 – “Despierta América” de Univision Noticias, el programa matutino de mayor sintonía en la televisión en español de Estados Unidos, anuncia la adición del destacado meteorólogo Albert Martínez a su equipo de populares presentadores y reporteros. Martínez se unirá al programa como director de meteorología y presentador principal del tiempo el 4 de marzo de este año. “Despierta América” sale al aire de lunes a viernes, de 7:00 a.m. a 11:00 a.m. Este, por la cadena Univision.

Martínez llega a la televisión nacional luego de trabajar para estaciones locales de Univision por casi cinco años. Desde julio de 2016, se desempeñó como director de meteorología para la división Univision Local Media, trabajando en el Centro del Tiempo de Univision en Houston, Texas. En ese cargo, lideró y coordinó todos los equipos del tiempo locales de la división y a la vez fue el presentador y meteorólogo principal del canal Univision 23 en Dallas, donde reportaba el tiempo diariamente para el área de Dallas-Ft. Worth. Adicionalmente, editaba y presentaba reportajes sobre el tiempo para estaciones de Univision en importantes ciudades de Estados Unidos y también daba cobertura continua a eventos meteorológicos severos como huracanes, tormentas tropicales, tornados y tormentas de invierno. Martínez se incorporó a Univision en 2013 en calidad de meteorólogo y presentador del tiempo en Univision 23 Dallas.

Nativo de España, Martínez inició su carrera televisiva como meteorólogo y presentador del tiempo para RTVE, la mayor empresa pública de medios radiales y televisivos de ese país. Entre 2009 y 2013, Martínez presentó segmentos del tiempo en varios de los canales de televisión de la compañía, entre ellos La 1 (su principal cadena nacional), La 2, Canal 24 Horas y Teledeportes.

Martinez ha recibido 12 Lone Star Emmys, incluyendo el Emmmy al mejor presentador del tiempo y al mejor segmento del tiempo. Es egresado de la Universidad de Barcelona, donde recibió una licenciatura en Geografía, además de completar cursos adicionales de Meteorología, Física, Ciencias Atmosféricas y Climatología.

Para más información, por favor visite Despierta America. El público puede unirse a la conversación vía Facebook.com/DespiertaAmerica y @despiertamerica en Twitter e Instagram. El público también puede ver el show en vivo a través de Univision NOW, el servicio de streaming en vivo de la Cadena Univision, disponible en iOS, Android e Internet.

CONTACTO:                  Jose Zamora

305.925.8835