Press Public Policy

Serving Those Who Empower Us

Sep 26, 2019

At Univision, we take our role as the leading Hispanic media company in the U.S. as an enormous responsibility and work hard every day to serve our audience across our media platforms and local communities. We’re proud to unveil our 2017-2018 corporate social responsibility (CSR) report which demonstrates the breadth of all our activities to serve those who give our company so much. Serving our community starts with our employees across the company who volunteer in the Unidos Por Los Nuestros day of service. These activations across the country range from park cleanups and donating food for underprivileged families to helping build houses for those in need. In our markets last year, we worked to empower Hispanic America through our Vota Conmigo campaign which coincided with the highest number of Latinos elected to Congress ever and record-breaking Hispanic voter turnout.

Our efforts have focused on our audience’s most important day to day decisions, too. Our education, workforce development and health fairs have helped hundreds of thousands of people make informed decisions which will help create a brighter future for themselves and their families. For those who aren’t able to attend our community events, our programming and multi-platform offerings have provided important information on a variety of subjects helping ensure our community has up to the minute information. For decades, Univision has been the leading voice for Hispanic America and with the help of our partners and our audience, we will continue to work to improve and advocate for the communities we serve.

To read Univision’s corporate social responsibility report, please click here.

Al servicio de quienes nos empoderan

En Univision, consideramos que nuestro papel como la principal empresa de medios dirigidos a los hispanos en Estados Unidos es una gran responsabilidad y nos esforzamos a diario en prestar servicios a nuestra audiencia en todas nuestras plataformas mediáticas y comunidades locales. Nos enorgullece presentar nuestro informe sobre responsabilidad social corporativa de 2017-2018, que refleja una gran variedad de actividades de servicio a aquellos que le dan tanto a nuestra empresa. El servicio a nuestra comunidad empieza con los empleados de la compañía, que realizan trabajos voluntarios durante el día de servicio Unidos por Los Nuestros. Estas activaciones en todo el país van desde limpiar parques y donar alimentos para familias desfavorecidas hasta ayudar a construir viviendas para personas necesitadas. El año pasado en nuestros mercados, nos dedicamos a empoderar a los hispanos en Estados Unidos por medio de nuestra campaña Vota Conmigo, que coincidió con el mayor número de latinos jamás elegido al Congreso y una participación récord de votantes hispanos.

Nuestros esfuerzos también se han centrado en las más importantes decisiones diarias de nuestra audiencia. Nuestras ferias de educación, desarrollo laboral y salud han ayudado a cientos de miles de personas a tomar decisiones bien fundadas que las ayudarán a forjar un futuro mejor para sí mismas y su familia. A quienes no han podido asistir a nuestros eventos comunitarios, nuestra programación y productos en plataformas múltiples han brindado información importante sobre una variedad de temas que ayudarán a que nuestra comunidad cuente los últimos datos. Durante décadas, Univision ha sido la principal voz entre los hispanos en Estados Unidos y, con la ayuda de nuestros aliados y nuestra audiencia, continuaremos trabajando para mejorar las comunidades a las que prestamos servicios y velar por ellas.

Para leer el informe sobre responsabilidad social corporativa de Univision, por favor, hagan clic aquí.