Nov 4, 2021

Univision’s “Noche de Estrellas” Returns Live from Las Vegas to Kick Off the 22nd Annual Latin GRAMMY Awards ® on Nov. 18

Latin GRAMMY ® Best New Artist Nominees Boza and Paloma Mami Will Set the Tune for the Night from the Carpet

Tony Dandrades, Chiquinquirá Delgado, Raúl de Molina, Mane de la Parra, Sofía Reyes, and Borja Voces Will Host the Pre-show from the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas Starting at 7 p.m. ET/PT

Clarissa Molina and Sebastián Villalobos “Sebas” Join The Biggest Night in Latin Music® for the First Time as Backstage Reporters for the Telecast

MIAMI – NOVEMBER 4, 2021 – LIVE from Las Vegas, “Noche de Estrellas” returns to kick off The Biggest Night in Latin Music®. The much-anticipated pre-show will bring back the glamour from the red carpet featuring the arrival of nominees, and music and TV personalities, can’t miss performances, and exclusive and first interviews with the night’s winners. “Noche de Estrellas” begins at 7 p.m. ET/PT, followed by the 22nd Annual Latin GRAMMY Awards® ceremony at 8 p.m. ET/PT.

Univision personalities Chiquinquirá Delgado, Raúl de Molina, Tony Dandrades, and Borja Voces will host “Noche de Estrellas.” Mexican singer-songwriter and Latin GRAMMY ® nominated artist (Best New Artist 2017) Sofía Reyes and Mexican actor and singer Mane de la Parra will join the pre-show for the first time as hosts.

Panamanian singer and songwriter Boza will perform his hit “Hecha Pa’ Mi” from the carpet, while Chilean-American singer and songwriter Paloma Mami will bring her rhythm and emotion with her single “I Love Her.” Both rising stars are first time Latin GRAMMY® nominees in the Best New Artist category.

Popular actress and TV host Ana Brenda Contreras, global musician Carlos Rivera, and internationally renowned actress Roselyn Sánchez will host the 22nd Annual Latin GRAMMY Awards®, themed “Rediscovering Life Through Music.” For the first time, Univision personality Clarissa Molina and artist Sebastián Villalobos “Sebas” will participate in the music celebration as backstage reporters.

ADDITIONAL INFORMATION:

A very limited number of tickets for the 22nd Annual Latin GRAMMY Awards are available for purchase at www.axs.com. To attend all Latin Recording Academy events in Las Vegas, proof of full vaccination or a negative COVID-19 test will be required, along with a government-issued photo ID. Only lab-administered PCR and COVID-19 antigen tests will be accepted and must be administered within 72 hours of the attended event(s). Guests of all Latin Recording Academy events must wear masks, regardless of vaccination status, and may be required to undergo symptom screening upon entry. The Latin Recording Academy and Univision Communications Inc. will continue to exercise careful precautions to ensure the safety and well-being of all attendees.

For more information and latest news, visit the official Latin Recording Academy site at LatinGRAMMY.com. Follow us on Facebook (LatinGRAMMYs), Twitter (@LatinGRAMMYs) and Instagram (@LatinGRAMMYs), and use #LatinGRAMMY on all popular social media platforms.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACTS:

Univision Jenisei Couso jcouso@univision.net

The Exclusive Agency on behalf of The Latin Recording Academy: Elina Adut Eadut@eadut.com

The Latin Recording Academy Iveliesse Malavé ive@grammy.com

“Noche de Estrellas” de Univision Vuelve en Vivo desde Las Vegas para Iniciar la 22.aEntrega Anual del Latin GRAMMY® el 18 de Noviembre

Boza y Paloma Mami, nominados a Mejor Nuevo Artista del Latin GRAMMY®, marcarán la pauta de la noche desde la alfombra

Tony Dandrades, Chiquinquirá Delgado, Raúl de Molina, Mane de la Parra, Sofía Reyes y Borja Voces conducirán el programa de antesala desde el MGM Grand Garden Arena en Las Vegas a partir de las 7 p.m. Este/Pacífico

Clarissa Molina y Sebastián Villalobos “Sebas” se unirán a La Noche Más Importante de la Música Latina™ por primera vez como reporteros detrás del escenario de la trasmisión

MIAMI –4 DE NOVIEMBRE DE 2021– EN VIVO desde Las Vegas, “Noche de Estrellas” volverá a iniciar La Noche Más Importante de la Música Latina™. El muy esperado programa de antesala presentará nuevamente el glamour de la alfombra roja con la llegada de los nominados y personalidades de la música y televisión, además de las primeras y exclusivas entrevistas a los ganadores de la noche. “Noche de Estrellas” empezará a las 7 p.m. Este/Pacífico, seguida por la 22.a Entrega Anual del Latin GRAMMY® a las 8 p.m. Este/Pacífico.

Las personalidades de Univision Chiquinquirá Delgado, Raúl de Molina, Tony Dandrades y Borja Voces conducirán“Noche de Estrellas”. Sofía Reyes, cantautora mexicana y artista nominada al Latin GRAMMY® (Mejor Nueva Artista en 2017), y Mane de la Parra, actor y cantante mexicano, se unirán al programa de antesala por primera vez como conductores.

El cantautor panameño Boza interpretará su éxito “Hecha pa’ mí” desde la alfombra, mientras que la cantante y compositora chileno-estadounidense Paloma Mami aportará ritmo y emoción con su sencillo “I Love Her”. Ambas estrellas nuevas han sido nominadas por primera vez al Latin GRAMMY® bajo la categoría de Mejor Nuevo Artista.

La popular actriz y conductora de televisión Ana Brenda Contreras, el músico mundial Carlos Rivera y la actriz de renombre internacional Roselyn Sánchez serán los conductores de la 22.a Entrega Anual del Latin GRAMMY®, cuyo tema es “Redescubrimos la vida por medio de la música”. Por primera vez, la personalidad de Univision Clarissa Molinay el artista Sebastián Villalobos “Sebas” participarán en la celebración musical como reporteros detrás del escenario.

INFORMACIÓN ADICIONAL:

Hay un número muy limitado de boletos para la 22.a Entrega Anual del Latin GRAMMY a la venta en www.axs.com. Para asistir a los eventos de La Academia Latina de la Grabación en Las Vegas, se requerirá prueba de vacunación completa o de un examen negativo de COVID-19, además de identificación con foto y emitida por el gobierno. Solo se aceptarán pruebas PCR y de antígeno de COVID-19 que se hayan realizado en laboratorio durante las 72 horas previas a los eventos a los que se asista. En todos los eventos de La Academia Latina de la Grabación, los invitados también deberán usar mascarilla, independientemente de si están vacunados, y es posible que deban someterse a una evaluación de síntomas al ingresar. La Academia Latina de la Grabación y Univision Communications Inc. continuarán tomando cuidadosas medidas de precaución para velar por la seguridad y el bienestar de todos los concurrentes.

Para más información y las últimas noticias, visite el sitio web oficial de La Academia Latina de la Grabación en LatinGRAMMY.com. Síganos en Facebook (LatinGRAMMYs), Twitter (@LatinGRAMMYs) e Instagram (@LatinGRAMMYs), y use #LatinGRAMMY en todas las plataformas populares de redes sociales.

Visite corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision, y siga @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTOS:

Univision Jenisei Couso jcouso@univision.net

The Exclusive Agency en nombre de La Academia Latina de la Grabación: Elina Adut Eadut@eadut.com

La Academia Latina de la Grabación Iveliesse Malavé ive@grammy.com