Univision’s TUDN Announces Multi-Platform Coverage for the 2021-2022 UEFA Champions and Europa League Seasons

Sep 10, 2021

TUDN to Deliver All the Action for the Two Competitions Across Univision’s Linear and Digital Platforms

UCL Coverage Gets Underway Next Week Headlined by Univision’s Telecast of Lionel Messi’s Paris Saint-Germain Debut vs. Club Brugge on Wednesday, September 15 at 2:50 p.m. ET

Europa League Kicks Off Wednesday, September 15 as FC Spartak Moscow Meets Legia Warsaw on TUDNxtra at 10:20 a.m. ET

MIAMI – SEPTEMBER 10, 2021 – Univision’s TUDN, the undisputed Home of Soccer in the U.S. and multimedia sports brand of Univision Communications Inc., today unveiled unparalleled multi-platform coverage for the 2021-2022 UEFA Champions and Europa League seasons.

Beginning next week, TUDN will bring fanáticos up to 12 combined contests each matchday for the two preeminent competitions during group stage on Univision’s linear networks – Univision, UniMás, TUDN, and Galavisión – and streamed on TUDN.tv and the TUDN app, with the remaining matches available via TUDNxtra.

In the studio, “Fútbol Central,” TUDN’s Emmy Award-winning show, will preview all the matchups prior to kickoff. Then, following the final whistle, “Misión Europa,” will break down the day’s results. Additionally, TUDN’s whip-around program, “Zona Fútbol,” will provide the ultimate soccer viewing experience, breaking in live to concurrent group stage matches with instant analysis and reaction to the game as it unfolds.

TUDN’s world-class coverage will feature European soccer legends Hristo Stoichkov and Iván Zamorano, as well as experts including Marc Crosas, Tony Cherchi, Hugo Salcedo, Alejandro Berry, Jose Hernandez, Raúl Mendez, Adriana Monsalve and Lindsay Casinelli. Iconic voices Luis Omar Tapia, Diego Balado, José Luis López Salido, Paco Villa and Dani Nohra will call the action on the pitch, with reporter Daniel Chanona delivering live updates and analysis on location from various stadiums across Europe. Cristina Romero returns to provide short-form features throughout the competition.

TUDN.tv and the TUDN app will stream every match to authenticated users of participating TV providers, and bring fans the latest news and up-to-the-minute information, plus highlights, results and calendars throughout the season. On select matchdays, TUDN digital will deliver exclusive, digital-only content across its social platforms with pre-game and post-game analysis available on Facebook, Instagram and YouTube.

TUDN Radio Network will broadcast live the top matches each week and provide updated information around the tournament. Diego Peña, Gabriel Sainz, Reinaldo Navia, Ramon Morales, and a group of commentators will call the games. TUDN Radio can be reached in the TUDN and Uforia apps and with radio affiliates across the country.

Click here to view the 2021-2022 UEFA Champions and Europa League Matchday One schedules. The remaining Group Stage schedules with channel assignments will be announced following Matchday One.

*TUDNxtra and “Zona Fútbol” are accessible to subscribers of participating TV providers via the TUDN app and TUDN.tv.

CONTACTS:

Tatiana Oviedo 305.463.4614 toviedo@univision.net

Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net

TUDN de Univision Anuncia Cobertura en Plataformas Múltiples de la Temporada 2021-2022 de la UEFA Champions y Europa League

TUDN presentará toda la acción de los dos campeonatos en las plataformas tradicionales y digitales de Univision

La cobertura empezará la próxima semana, encabezada por la trasmisión por Univision del debut de Lionel Messi con Paris Saint-Germain en La Champions contra Club Brugge el miércoles, 15 de septiembre a las 2:50 p.m.

Europa League comenzará el miércoles, 15 de septiembre cuando FC Spartak Moscow juegue con Legia Warsaw por TUDNxtra a las 10:20 a.m. Este

MIAMI –10 DE SEPTIEMBRE DE 2021–TUDN de Univision, el destino indiscutible del fútbol en Estados Unidos y la marca deportiva en medios múltiples de Univision Communications Inc., hoy dio a conocer la cobertura sin par en plataformas múltiples de la temporada 2021-2022 de la UEFA Champions y Europa League.

A partir de la próxima semana, TUDN ofrecerá a los fanáticos en cada jornada hasta 12 partidos de los dos destacados certámenes durante la fase de grupos por las cadenas tradicionales de Univision –Univision, UniMás, TUDN y Galavisión– además de trasmisiones por TUDN.tv y la aplicación de TUDN, y los demás partidos estarán disponibles en TUDNxtra.

En el estudio, “Fútbol Central”, el programa ganador del Emmy de TUDN, echará un vistazo preliminar de todos los partidos antes del saque inicial. Luego, “Misión Europa” analizará los resultados del día. Además, “Zona Fútbol”, el programa de resumen de TUDN, ofrecerá la mejor experiencia futbolística con trasmisiones simultáneas en vivo de los partidos de la fase de grupo, con análisis instantáneo y reacción durante la acción.

Participarán en la excelente cobertura por TUDN las leyendas del fútbol Hristo Stoichkov e Iván Zamorano, además de expertos como Marc Crosas, Tony Cherchi, Hugo Salcedo, Alejandro Berry, José Hernández, Raúl Mendez, Adriana Monsalve y Lindsay Casinelli. Las icónicas voces de Luis Omar Tapia, Diego Balado, José Luis López Salido, Paco Villa y Dani Nohra narrarán la acción en la cancha, y el reportero Daniel Chanona contribuirá con novedades y análisis en vivo desde diversos estadios en toda Europa. Cristina Romero volverá a ofrecer segmentos breves durante los campeonatos.

TUDN.tv y la aplicación de TUDN trasmitirán todos los partidos a los usuarios con autenticación de servicios participantes de televisión y brindarán a los fans las últimas noticias e información de último minuto, además de momentos culminantes, resultados y calendarios durante toda la temporada. En días selectos de partidos, TUDN tendrá contenido exclusivamente digital en sus plataformas de redes sociales, con análisis antes y después de las contiendas, que estará disponible en Facebook, Instagram y YouTube.

TUDN Radio Network trasmitirá los principales partidos cada semana y proporcionará la última información sobre el torneo. Diego Peña, Gabriel Sainz, Reinaldo Navia, Ramon Morales y un grupo de comentaristas anunciarán los partidos. Se puede escuchar TUDN Radio con las aplicaciones de TUDN y Uforia y en las afiliadas de radio en todo el país.

Clic aquí para ver el cronograma de la primera jornada de la UEFA Champions y Europa League 2021-2022. Se anunciará el resto de los canales asignados a la fase de grupos después de la primera jornada.

* Los suscriptores de servicios participantes de televisión tienen acceso a TUDNxtra y “Zona Fútbol” con la aplicación TUDN y en TUDN.tv.

CONTACTOS:

Tatiana Oviedo 305.463.4614 toviedo@univision.net