Univision’s TUDN to Deliver Multi-Platform Coverage of the 2021 Concacaf Gold Cup Beginning with Preliminary Round

Jun 29, 2021

Univision’s Networks to Carry Every Match from the Official Kick-off to the Tournament, with All Quarterfinal, Semifinal and Final Matches Televised on Univision’s Flagship Broadcast Network

Coverage Gets Underway Friday, July 2 as Univision’s PrendeTV will Stream the Remaining Preliminary Round Contests

MIAMI – JUNE 30, 2021 – Univision today unveiled TUDN’s comprehensive coverage of the 2021 Concacaf Gold Cup. The home of soccer in the U.S. and multimedia sports brand of Univision Communications Inc. will bring fanáticos every minute of action of the premier tournament on Univision, UniMás, Galavisión, and TUDN, with special coverage beginning Friday, July 2 as PrendeTV, Univision’s free ad-supported streaming service, will stream the nine remaining matches from the Preliminary Round.

Following their explosive matchup in the Concacaf Nations League Final, the United States and Mexico lead a field that includes Honduras, Costa Rica, El Salvador, Panama, Jamaica, and Canada, among others. Defending champion El Tri will make their tournament debut Saturday, July 10, at 10 p.m. ET (Univision/TUDN), while the USMNT will make their first appearance the following day, Sunday (7/11), at 8:30 p.m. ET (Univision/TUDN).

TUDN’s award-winning team of sportscasters include:

• Play by Play: Pablo Ramírez, Enrique Bermúdez, José Luis López Salido, José Hernández, Luis Omar Tapia and Ramsés Sandoval.
  • Analyst/Commentator: Moisés “Moy” Muñoz, Félix Fernández, Enrique Borja, Jesús Bracamontes, Tony Cherchi, Carlos Pavón and Diego Balado.
  • Reporters: Gibran Araige and Dani Nohra.
  • Futbol Central Hosts: Adriana Monsalve, Alejandro Berry and Lindsay Casinelli.
  • Guests: Marcelo Balboa, Paulo Wanchope, Blas Pérez and Mauricio Cienfuegos.

To see Gold Cup’s full calendar, click here.

TUDN’s Emmy-award winning pre-game show “Fútbol Central” will air prior to select matches providing fans the warm-ups, interviews, and lineup breakdowns. Additionally, PrendeTV will host “Copa Oro al Día,” a recap show available the day after each matchday featuring TUDN hosts and analysts. PrendeTV is available across mobile and connected TV devices Amazon Fire TV, Apple (iOS and tvOS), Google (Android phones and TV devices), Roku and via the web on Prende.tv.

ADDITIONAL INFORMATION:

Matches are available to stream to all authenticated TUDN subscribers via the TUDN app and TUDN.TV.

Visit corporate.univision.com/newco/TUDN for more information on TUDN, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACTS:

Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net

Tatiana Oviedo 305.463.4614 toviedo@univision.net

TUDN de Univision Ofrecerá Cobertura de la Copa Oro 2021 de la Concacaf en Plataformas Múltiples a partir de la Ronda Preliminar

Las cadenas de Univision presentarán cada partido desde el inicio del torneo y los cuartos de final, semifinales y la final se trasmitirán por Univision

La cobertura empezará el viernes, 2 de julio con los partidos de la fase eliminatoria por PrendeTV de Univision

MIAMI –30 DE JUNIO DE 2021– Univision dio a conocer hoy la cobertura integral por TUDN de la Copa Oro 2021 de la Concacaf. El destino del fútbol en Estados Unidos y la marca deportiva en medios múltiples de Univision Communications Inc. ofrecerá a los fanáticos cada minuto de la acción del destacado torneo por Univision, UniMás, Galavisión y TUDN. Como parte de la cobertura especial, nueve partidos de la fase eliminatoria estarán disponibles por PrendeTV, el servicio gratuito de streaming con publicidad de Univision, a partir del  2 de julio.

Tras su explosivo encuentro en la final de la Liga de Naciones de la Concacaf, Estados Unidos y México son los favoritos del torneo que incluye a Honduras, Costa Rica, El Salvador, Panamá, Jamaica y Canadá, entre otros. El actual campeón, El Tri, hará su estreno en la competencia el sábado, 10 de julio a las 10 p.m. Este (Univision/TUDN), mientras que la Selección Nacional Masculina de Estados Unidos se presentará por primera vez al día siguiente, el domingo (7/11), a las 8:30 p.m. Este (Univision/TUDN).

El galardonado equipo de locutores deportivos de TUDN incluye a:

• Anunciadores: Pablo Ramírez, Enrique Bermúdez, José Luis López Salido, José Hernández, Luis Omar Tapia y Ramsés Sandoval.
  • Analistas/comentaristas: Moisés “Moy” Muñoz, Félix Fernández, Enrique Borja, Jesús Bracamontes, Tony Cherchi, Carlos Pavón y Diego Balado.
  • Reporteros: Gibrán Araige y Dani Nohra.
  • Conductores de Fútbol Central: Adriana Monsalve, Alejandro Berry y Lindsay Casinelli.
  • Invitados: Marcelo Balboa, Paulo Wanchope, Blas Pérez y Mauricio Cienfuegos.

El galardonado programa de antesala “Fútbol Central”, ganador del premio Emmy, se trasmitirá antes de partidos selectos y presentará a los fanáticos sesiones de calentamiento, entrevistas y detalles sobre los jugadores participantes. Además, PrendeTV ofrecerá “Copa Oro al Día”, un programa de resumen disponible al día siguiente de cada partido con análisis presentado por los conductores de TUDN. PrendeTV está disponible en dispositivos móviles y televisores conectados Amazon Fire TV, Apple (iOS y tvOS), Google (teléfonos y dispositivos para televisión Android), Roku e internet en Prende.tv.

Para ver el calendario de Copa Oro, clic aquí.

INFORMACIÓN ADICIONAL:

Todos los suscriptores con autenticación de TUDN podrán ver los partidos vía la aplicación de TUDN y TUDN.TV

Visiten corporate.univision.com/newco/TUDN para más información sobre TUDN y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTOS:

Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net