“Vencer el Desamor” Finale Makes Univision No. 1 Network Regardless of Language on Broadcast TV on Tuesday Night

Apr 1, 2021

“Vencer el Desamor” Finale Makes Univision the No. 1 Network Regardless of Language on Broadcast TV on Tuesday Night

Finale Delivers the No. 1 Program on Broadcast Television in Primetime Among Adults 18-49 and Adults 18-34

MIAMI – APRIL 1, 2021 – It was a bittersweet goodbye for fans of Univision’s “Vencer el Desamor” (Overcome Heartbreak), as the hit 8 p.m. telenovela reached 2.8 million Total Viewers 2+ during the one-hour series finale, becoming the No. 1 program on broadcast television regardless of language in primetime with Adults 18-49 and Adults 18-34.

• The finale telecast averaged 2.1 million Total Viewers 2+, 790,000 Adults 18-49 and 383,000 Adults 18-34, marking its highest-rated telecast in its full-run with Adults 18-49 and Total Viewers 2+. It also delivered double-digit audience growth compared to its premiere telecast among Total Viewers 2+ (+29%), Adults 18-49 (+31%) and Adults 18-34 (+79%).
  • Vencer el Desamor” positioned Univision as the No. 1 broadcast network for the entire night, outperforming ABC, CBS, NBC and FOX among Adults 18-49 and Adults 18-34. Additionally, “Vencer el Desamor”drove Univision to a first-place finish on Spanish-language television for the entire night with double-digit audience advantages over Telemundo across all key demos.

Source: Nielsen, NPM Tuesday (03/30/2021) 8:00pm-11:00pm, ad-supported networks, Live+SD. Reach based on 1+ minutes qualifier. Effective 08/31/2020, Out of Home PPM data is included for Univision and participating networks.

Local Highlights

“Vencer El Desamor” finale was the No. 1 broadcast program of the day among:

• Adults 18-34 in Los Angeles, Miami, Houston and Dallas
  • Adults 18-49 in Los Angeles, Miami and Houston

“Vencer El Desamor” finale was the No. 1 broadcast program in prime among:

• Total Viewers 2+ in Los Angeles, Miami and Houston
  • Adults 18-34 in New York, Chicago and San Francisco
  • Adults 18-49 in New York, Dallas, San Francisco and Sacramento*

“Vencer El Desamor” finale made Univision the No. 1 broadcast program in the time period (8:00p-9:00p ET/PT), regardless of language, among:

• Total Viewers 2+ in Los Angeles, Miami and Houston
  • Adults 18-34 in Los Angeles, New York, Miami, Houston, Chicago, San Francisco and Sacramento
  • Adults 18-49 in Los Angeles, New York, Miami, Houston, Dallas, San Francisco and Sacramento

Nielsen, NSI, LPM+PPM Vencer El Desamor finale on Univision (03/30/2021), 8:00 pm- 9:00 pm ET/PT; 7:00 pm- 8:00 pm CT/MT.  Rankings based on DMA impressions, rounded to the thousand. Total Day Rankings based on broadcast programming only. Prime TP 8:00 pm- 11:00 pm, FOX/CW 8:00 pm-10:00 pm ET/PT; 7:00 pm- 10:00 pm, FOX/CW 7:00 pm-9:00 pm CT/MT. *Tied with Young Rock and New Amsterdam on NBC in Sacramento.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACTO:  Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net

La Final de “Vencer el Desamor” Hace de Univision la Cadena No. 1, Independientemente de Idioma, en la Televisión de Señal Abierta la Noche del Martes

La final alcanza el primer lugar entre programas de televisión de señal abierta en horario estelar entre Adultos 18-49 y Adultos 18-34

MIAMI –1 DE ABRIL DE 2021– Los fans se despidieron de “Vencer el desamor” de Univision con sentimientos encontrados, y la popular telenovela de las 8 p.m. atrajo 2.8 millones de Televidentes Totales 2+ durante la final de una hora de la serie, con lo que pasó a ser el programa No. 1 en la televisión de señal abierta, independientemente de idioma, en el horario estelar con Adultos 18-49 y Adultos 18-34.

• La trasmisión final tuvo un promedio de 2.1 millones de Televidentes Totales 2+, 790,000 Adultos 18-49 y 383,000 Adultos 18-34, con lo que fue la de mayor sintonía de la temporada entre Adultos 18-49 y Televidentes Totales 2+. También tuvo un incremento de audiencia de dos dígitos en comparación con su trasmisión de estreno entre Televidentes Totales 2+ (+29%), Adultos 18-49 (+31%) y Adultos 18-34 (+79%).
  • Vencer el desamor” posicionó a Univision en primer lugar entre cadenas difusoras toda la noche, con lo que superó a ABC, CBS, NBC y FOX entre Adultos 18-49 y Adultos 18-34. Además, “Vencer el desamor” llevó a Univision a terminar en primer lugar en la televisión en español toda la noche, con ventajas de dos dígitos en audiencia con relación a Telemundo en todos los grupos demográficos principales.

Fuente: Nielsen, NPM del martes (03/30/2021) 8:00pm-11:00pm, cadenas respaldadas por publicidad, en vivo+mismo día. Alcance se basa en el calificador de 1+ minutos. A partir de 08/31/2020, se incluyen los datos Out of Home PPM en el caso de Univision y cadenas participantes.

Lo más destacado en medios locales

La final de “Vencer el desamor” fue el programa No. 1 de televisión abierta del día entre:

• Adultos 18-34 en Los Ángeles, Miami, Houston y Dallas
  • Adultos 18-49 en Los Ángeles, Miami y Houston

La final de “Vencer el desamor” fue el programa No. 1 de televisión abierta en horario estelar entre:

• Televidentes Totales 2+ en Los Ángeles, Miami y Houston
  • Adultos 18-34 en Nueva York, Chicago y San Francisco
  • Adultos 18-49 en Nueva York, Dallas, San Francisco y Sacramento*

La final de “Vencer el desamor” hizo que Univision tuviera el programa No. 1 entre cadenas de señal abierta en su franja (8:00p-9:00p Este/Pacífico), independientemente de idioma, entre:

• Televidentes Totales 2+ en Los Ángeles, Miami y Houston
  • Adultos 18-34 en Los Ángeles, Nueva York, Miami, Houston, Chicago, San Francisco y Sacramento
  • Adultos 18-49 en Los Ángeles, Nueva York, Miami, Houston, Dallas, San Francisco y Sacramento

Fuente, NSI, LPM+PPM final de Vencer el desamor de Univision (03/30/2021), 8:00 pm- 9:00 pm Este/Pacífico; 7:00 pm- 8:00 pm Centro/Montaña. Los rankings se basan en impresiones DMA, redondeadas a miles. Los rankings de día total se basan en programación de señal abierta solamente. Franja de horario estelar, 8:00 pm- 11:00 pm, FOX/CW 8:00 pm-10:00 pm Este/Pacífico; 7:00 pm- 10:00 pm, FOX/CW 7:00 pm-9:00 pm Centro/Montaña. *Empató con Young Rock y Nueva Amsterdam en NBC en Sacramento.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision, y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO:  Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net