Univision’s TUDN Scores Major Ratings with Telecast of Liga MX Liguilla Quarterfinal Round

Dec 3, 2020

Quarterfinals Deliver the Year’s Top Match and Nets Three of the Top Four Soccer Contests on Any Network in 2020, Regardless of Language

Second Leg of America-Chivas Becomes Top-Rated Match of 2020, Drawing 2.5 Million Total Viewers 2+ and 1.4 Million Adults 18-49 on Saturday Night

MIAMI – DECEMBER 3, 2020 – Univision’s TUDN, the home of soccer in the U.S., telecast of the Liga MX Guardianes 2020 Liguilla is off to a roaring start as fanáticos are tuning in for all the drama and intrigue of Mexico’s top-tier soccer league. So far, with the semifinal and final rounds still to play, the Liga MX playoffs on Univision’s networks have delivered three of the four top-rated matches of 2020 on any network and in any language, showcasing why it remains the most-watched soccer league in the U.S.

Leading the way was Saturday’s telecast of the decisive leg between Club América and Chivas on Univision. Airing at 10 p.m. ET, the match drew 2.5 million Total Viewers 2+ and 1.4 million Adults 18-49, becoming the highest-rated soccer match on any network in 2020, regardless of language. The match peaked from 11 – 11:15 p.m. ET at 2.8 million Total Viewers 2+ and 1.5 million Adults 18-49. It is the most-watched Liga MX game since the 2019 Apertura Final and top-rated Liga MX quarterfinal match in four years when the same two teams met in the 2016 Apertura.

Fans feasted on Liga MX soccer on Thanksgiving night with Univision’s telecast of back-to-back Liguilla matches in primetime. Kicking off at 7:30 p.m. ET, Cruz Azul vs. Tigres averaged 1.6 million Total Viewers 2+ and 833,000 Adults 18-49, making it the third most-watched match of 2020 among Total Viewers 2+ and fourth best with Adults 18-49. The match peaked during the 9:30 p.m. quarter hour with 2.2 million Total Viewers 2+ and 1.1 million Adults 18-49.

Then, in the nightcap, Univision’s telecast of Pachuca vs. UNAM scored 1.5 million Total Viewers 2+ and 841,000 Adults 18-49 at 10 p.m. ET. The performance made it the fourth-rated soccer match of 2020 among Total Viewers 2+ and third with Adults 18-49 regardless of language.

Univision’s networks aired seven of the eight total quarterfinal matches delivering an average of 1.2 million Total Viewers 2+ and 624,000 Adults 18-49. Matches made available on the Univision broadcast network averaged 1.8 million Total Viewers 2+ and 925,000 Adults 18-49.

Visit corporate.univision.com/newco/TUDN for more information on TUDN, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT: Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net

TUDN de Univision Logra Altísimos Ratings con la Transmisión de la Ronda de los Cuartos de Final de Liguilla de la Liga MX

Los cuartos de final produjeron el partido más visto del año y tres de los cuatro encuentros futbolísticos de mayor sintonía entre todas las cadenas en 2020, independientemente del idioma

El segundo partido entre América y Chivas fue el de mayor sintonía en 2020 y atrajo a 2.5 millones de Televidentes Totales 2+ y 1.4 Millones de Adultos 18-49 la noche del sábado

MIAMI – 3 DE DICIEMBRE DE 2020– La trasmisión por TUDN de Univision, el destino incuestionable del fútbol en Estados Unidos, de la Liguilla de Guardianes 2020 de la Liga MX ya es un gran éxito pues los fanáticos están sintonizando todo el drama y la intriga de la destacada liga de fútbol de México. Las rondas semifinales y finales aún se juegan, pero hasta ahora, las eliminatorias de la Liga MX en las cadenas de Univision han registrado tres de los cuatro partidos más vistos de 2020 en todas las cadenas e idiomas, mostrando porqué sigue siendo la liga de fútbol de mayor sintonía en Estados Unidos.

Encabeza la lista la trasmisión del decisivo segundo encuentro entre Club América y Chivas el sábado por Univision. Trasmitido a las 10 p.m. Este, el partido atrajo 2.5 millones de Televidentes Totales 2+ y 1.4 millones de Adultos 18-49, con lo que fue la contienda futbolística de mayor sintonía en todas las cadenas en 2020, independientemente del idioma. El partido alcanzó su mayor audiencia de 11 – 11:15 p.m. Este con 2.8 millones de Televidentes Totales 2+ y 1.5 millones de Adultos 18-49. Fue el partido de la Liga MX con mayor audiencia desde las finales del Apertura 2019 y los cuartos de final de la Liga MX hace cuatro años, cuando los mismos equipos jugaron en el torneo Apertura 2016.

Los fans se deleitaron con el fútbol de la Liga MX la noche de Acción de Gracias con la trasmisión por Univision de partidos consecutivos de la Liguilla en horario estelar. Cruz Azul contra Tigres, que empezó a las 7:30 p.m. Este, tuvo un promedio de 1.6 millones de Televidentes Totales 2+ y 833,000 Adultos 18-49, lo que lo llevó a ocupar el tercer lugar de audiencia en 2020 entre Televidentes Totales 2+ y el cuarto con Adultos 18-49. El partido alcanzó su máxima sintonía durante el cuarto de hora de las 9:30 p.m. con 2.2 millones de Televidentes Totales 2+ y 1.1 millones de Adultos 18-49.

Luego, para terminar la noche, la trasmisión por Univision de Pachuca contra UNAM se anotó 1.5 millones de Televidentes Totales 2+ y 841,000 Adultos 18-49 a las 10 p.m. Este. Su desempeño lo puso en cuarto lugar de sintonía entre partidos de fútbol en 2020 con Televidentes Totales 2+ y el tercero con Adultos 18-49, independientemente del idioma.

En total, las cadenas de Univision difundieron siete de los ocho partidos de los cuartos de final con un promedio de 1.2 millones de Televidentes Totales 2+ y 624,000 Adultos 18-49. Los partidos en Univision tuvieron un promedio de 1.8 millones de Televidentes Totales 2+ y 925,000 Adultos 18-49.

Visiten corporate.univision.com/newco/TUDN para más información sobre TUDN, y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO:  Kevin Sornatale 212.455.5259 ksornatale@univision.net