Univision’s Coverage of the 21st Annual Latin GRAMMY Awards® Begins with “Noche de Estrellas” on Nov. 19 at 7P ET

Nov 6, 2020

Univision’s Coverage of the 21st Annual Latin GRAMMY Awards® Begins with Pre-show “Noche de Estrellas” on Thursday November 19 at 7 p.m. ET/PT (6 p.m. CT)

Giselle Blondet, Raúl de Molina, José Ron and Borja Voces Will Host the Special Program Featuring Exclusive Interviews and Special Music Performances

Clarissa Molina Will Interview Guests in a Special Edition of Univision’s Hit Digital Show “El Break de las 7” on Univision Famosos Facebook Live

MIAMI – NOVEMBER 6, 2020 – In preparation of The Biggest Night in Latin Music®, Univision today announced its coverage of the 21stAnnual Latin GRAMMY Awards® beginning with a pre-show “Noche de Estrellas” and a special edition of the hit digital show “El Break de las 7.”  Under the theme “Music Makes Us Human,” the 21st Annual Latin GRAMMY Awards will celebrate musical excellence featuring performances from different cities around the world, and anchored in Miami. The telecast will broadcast live on Univision on Thursday, November 19 at 8 p.m. ET/PT (7 p.m. CT).

Thursday, November 19, 2020

“Noche de Estrellas” Pre-Show on Univision at 7 p.m. ET/PT (6 p.m. CT)

Hosted by Univision personalities Raúl de Molina and Borja Voces, joined by beloved TV host Giselle Blondet and renown actor José Ron, on his first participation as host for a music award show in the U.S., “Noche de Estrellas” will kick off the highly anticipated night with exclusive interviews with nominees and performers. “Noche de Estrellas” will also showcase special musical numbers featuring urban/pop singers Greeicy and Mike Bahia; urban artist Rauw Alejandro and a performance with urban singer Feid and reggaeton artist Justin Quiles.

“El Break de las 7” Special Edition on Facebook.com/UnivisionFamosos at 7 p.m. ET/4 p.m. PT (6 p.m. CT)

Univision’s hit digital entertainment show “El Break de las 7” will offer a special edition episode to celebrate the evening. Hosted by Univision’s personality Clarissa Molina, the special will highlight surprise music guests who will reveal how they prepare for the big night. In addition, three media music experts will join to share their predictions on main category nominations and what they expect of the night. Fans can watch “El Break de las 7,” join the conversation, and comment live on Facebook.com/UnivisionFamosos.

ADDITIONAL INFORMATION:

Due to the challenges imposed by the COVID-19 pandemic, the 21stAnnual Latin GRAMMY® Awards and “Noche de Estrellas” pre-show will not host a live audience or a red carpet. The Latin Recording Academy®, Univision and its production teams will adhere to strictest safety guidelines and protocols.

For more information and latest news, visit the official Latin Recording Academy site at LatinGRAMMY.com. Follow us on Facebook (LatinGRAMMYs), Twitter (@LatinGRAMMYs) or Instagram (@LatinGRAMMYs), and use #LatinGRAMMY on popular social media platforms.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACTS:

Univision Communications Inc Jenisei Couso 305-471-1692 jcouso@univision.net

The Latin Recording Academy Iveliesse Malavé 305-471-1692 Iveliesse.malave@grammy.com

La Cobertura por Univision de la 21.a Entrega Anual del Latin GRAMMY® Empieza con el Programa de Antesala “Noche de Estrellas” el Jueves, 19 de Noviembre a las 7 p.m. Este/Pacífico (6 p.m. Centro)

Giselle Blondet, Raúl de Molina, José Ron y Borja Voces serán los conductores del programa especial, con entrevistas exclusivas y actuaciones musicales especiales

Clarissa Molina entrevistará a los invitados en una edición especial del popular programa digital “El break de las 7” de Univision en Facebook Live de Univision Famosos

MIAMI –6 DE NOVIEMBRE DE 2020– Como preparativo para La Noche Más Importante de la Música Latina™,Univision anunció hoy la cobertura que ofrecerá de la 21.a Entrega Anual del Latin GRAMMY®, que comenzará con el programa de antesala “Noche de Estrellas” y una edición especial del popular programa digital “El break de las 7”. Con el tema “la música nos humaniza”, la 21.a Entrega Anual del Latin GRAMMY celebrará la excelencia musical con actuaciones en diversas ciudades del mundo, y tendrá como sede la ciudad de Miami. La trasmisión se difundirá en vivo por Univision el jueves, 19 de noviembre a las 8 p.m. Este/Pacífico (7 p.m. Centro).

Jueves, 19 de noviembre de 2020

Programa de antesala “Noche de Estrellas” por Univision a las 7 p.m. Este/Pacífico (6 p.m. Centro)

Presentado por las personalidades de Univision Raúl de Molina y Borja Voces, junto con la popular conductora de televisión Giselle Blondet y el renombrado actor José Ron en su primera participación como conductor de un programa de premiación en Estados Unidos, “Noche de Estrellas” dará inicio a la muy esperada velada con entrevistas exclusivas a los nominados y artistas. “Noche de Estrellas” también presentará números musicales especiales con los cantantes de música urbana/pop Greeicy y Mike Bahía; el cantante urbano Rauw Alejandro y una actuación del cantante de música urbana Feid junto al artista de reggaetón Justin Quiles.

Edición especial de “El break de las 7” en Facebook.com/UnivisionFamosos a las 7 p.m. Este/4 p.m. Pacífico (6 p.m. Centro)

“El break de las 7”, el popular programa digital de entretenimiento de Univision, ofrecerá una edición especial para celebrar la gran noche. Bajo la conducción de la personalidad de Univision Clarissa Molina, esta edición especial destacará a artistas sorpresa, quienes revelarán cómo se preparan para la gran noche. Además, tres representantes de medios de comunicación que son expertos en música ofrecerán predicciones sobre los posibles ganadores en las principales categorías y lo que esperan de la importante noche. Los fans pueden ver “El break de las 7”, participar en la conversación y comentar en vivo en Facebook.com/UnivisionFamosos.

INFORMACIÓN ADICIONAL:

Debido a los desafíos impuestos por la pandemia del COVID-19, la 21.a Entrega Anual del Latin GRAMMY® y el programa de antesala “Noche de Estrellas” no contarán con una audiencia en vivo, ni alfombra roja. La Academia Latina de la Grabación®, Univision y sus equipos de producción cumplirán con los más estrictos protocolos y pautas de seguridad.

Para más información y las últimas noticias, visiten el sitio oficial de La Academia Latina de la Grabación, LatinGRAMMY.com. Sígannos en Facebook (LatinGRAMMYs), Twitter (@LatinGRAMMYs) o Instagram (@LatinGRAMMYs), y usen #LatinGRAMMY en las plataformas populares de redes sociales.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTS:

Univision Communications Inc Jenisei Couso 305-471-1692 jcouso@univision.net