Univision and Nielsen Sign Multi-Year, Multi-Market Renewal Agreement For Audio Measurement

Apr 20, 2020

NEW YORK, NY – APRIL 20, 2020 – Today, Nielsen (NYSE: NLSN) announced that Univision has signed a multi-year agreement with Nielsen Audio. This renewal covers national and local measurement of all 58 of Univision’s owned and operated Uforia Audio Network stations in 15 key markets, which include the top 10 U.S. Hispanic markets and Puerto Rico.

Spanish-language radio plays an indispensable role in appealing to a significant portion of U.S. Hispanic consumers. This combined suite of services will allow Univision to demonstrate the strength of the Hispanic and Spanish-language radio consumer. The agreement includes all Univision portable people meter markets, continuous diary measurement markets (Fresno, California and Puerto Rico) and a two-book market in McAllen, Texas.

“The Hispanic population is a principal driver of economic growth in the U.S., and radio, which reaches 96% of adult Hispanics each week, is one of the best ways to engage this influential consumer,” said Jesus Lara, President of Radio at Univision. “As the leading Hispanic media company in America with the largest Spanish-language radio network in the country, it’s paramount that we have access to the audio insights and the measurement tools available. Nielsen ratings continue to be the currency of our industry, providing the most comprehensive and representative measurement of the U.S. Hispanic population and we are looking forward to our renewed relationship.”

“Univision’s Uforia Audio Network is a true industry leader and we are delighted to renew our long-term relationship,” said Brad Kelly, Managing Director for Nielsen Audio. “We look forward to continuing to provide the data and insights that will empower them with the information that they need to execute strategic business decisions as they continue to showcase their unique value proposition and tell a powerful story to advertisers. With our addition of Continuous Diary Measurement and Nielsen Media Impact, the Uforia Audio Network will now have the most actionable insights at their disposal that will position them on a level playing field with other forms of media.”

Last August, Nielsen announced the launch of Continuous Diary Measurement (CDM). CDM positions radio on a level playing field with other media such as digital and TV, and it helps clients react more quickly to marketplace changes. CDM also helps reduce “bounce” in the ratings with rolling samples designed to provide a more consistent and stable view of the market.

Last November, Nielsen announced that Nielsen Media Impact (NMI) expanded to include radio as a media type available within its leading national cross-media planning and optimization solution. Nielsen Media Impact is a cross-platform planning solution available at a local and national level that allows users to understand cross-media reach, frequency and duplication using advanced audience segments. This enables agencies, media owners and advertisers to reach their desired audiences with cost-effective media plans.

CONTACTS:

Nielsen
Dawn Rowan
Dawn.Rowan@nielsen.com
646-654-8641

Brigit Hennaman
Brigit.Hennaman@nielsen.com
917-224-8246

Univision Communications, Inc.
Yvette Pacheco
YPacheco@Univision.net
646-560-4879

Univision y Nielsen Firman Un Acuerdo De Renovación Multi-Año, Multimercado Para La Medición De Audio

NUEVA YORK, NY – 20 DE ABRIL DE 2020 – Hoy, Nielsen (NYSE: NLSN) anunció que Univision ha firmado un acuerdo de varios años con Nielsen Audio. Esta renovación cubre la medición nacional y local de las 58 estaciones de la red Uforia Audio Network de Univision en 15 mercados clave, que incluyen los 10 principales mercados hispanos de EE. UU. Y Puerto Rico.

La radio en español desempeña un papel indispensable para atraer a una parte importante de los consumidores hispanos de EE. UU. Este conjunto combinado de servicios permitirá a Univision demostrar la fortaleza del consumidor de radio hispano y en español. El acuerdo incluye todos los mercados de medidores portátiles de personas de Univision, mercados de medición de diario continuo (Fresno, California y Puerto Rico) y un mercado de dos libros en McAllen, Texas.

“La población hispana es el principal impulsor del crecimiento económico en los Estados Unidos, y la radio, que llega al 96% de los adultos hispanos cada semana, es una de las mejores formas de involucrar a este consumidor influyente”, dijo Jesús Lara, presidente de Radio en Univision. “Como la principal compañía de medios hispanos en Estados Unidos con la red de radio en español más grande del país, es primordial que tengamos acceso a los conocimientos de audio y las herramientas de medición disponibles. Las calificaciones de Nielsen continúan siendo la moneda de nuestra industria, brindando la medición más completa y representativa de la población hispana de los EE. UU. y nos alegra renovar nuestra relación”.

“La red de audio Uforia de Univision es un verdadero líder de la industria y estamos encantados de renovar nuestra relación a largo plazo”, dijo Brad Kelly, director administrativo de Nielsen Audio. “Esperamos continuar brindando los datos y las ideas que los capacitarán con la información que necesitan para ejecutar estratégicas decisiones comerciales mientras continúan mostrando su propuesta de valor única y cuentan una historia poderosa a los anunciantes. Con nuestra adición de Medición continua de diario y Nielsen Media Impact, la red de audio Uforia ahora tendrá a su disposición la información más procesable que los posicionará en igualdad de condiciones con otras formas de medios “.

En agosto pasado, Nielsen anunció el lanzamiento de Continuous Diary Measurement (CDM). CDM posiciona la radio en igualdad de condiciones con otros medios como la televisión y medios digitales, y ayuda a los clientes a reaccionar rápidamente ante los cambios del mercado. CDM también ayuda a reducir el “rebote” en las clasificaciones con muestras continuas diseñadas para proporcionar una visión más consistente y estable del mercado.

En noviembre pasado, Nielsen anunció que Nielsen Media Impact (NMI) se expandió para incluir la radio como un tipo de medio disponible dentro de su solución líder nacional de planificación y optimización de medios cruzados. Nielsen Media Impact es una solución de planificación en plataformas múltiples disponible a nivel local y nacional que permite a los usuarios comprender el alcance, la frecuencia y la duplicación de medios mediante segmentos de audiencia avanzados. Esto permite a las agencias, propietarios de medios y anunciantes llegar a sus audiencias deseadas con planes de medios rentables.

CONTACTOS
Nielsen