TV Industry Veteran Joe Donnarumma Appointed President and General Manager of Univision Arizona

Jan 22, 2020

PHOENIX – JANUARY 22, 2020 – Univision Arizona, part of Univision Communications Inc., the leading Hispanic media company in the U.S., today announced that Joe Donnarumma has been appointed President and General Manager of Univision Arizona, effective February 10th. In this role, Donnarumma will oversee all aspects of station operations for Univision Arizona’s television, radio, digital and social media properties, including advertising sales, marketing, news and production. Donnarumma will be based in Phoenix and report to Luis Fernandez-Rocha, President and Regional General Manager

A television industry veteran, Donnarumma has over two decades of experience in station management and sales. He most recently led sales for KUSA, an NBC affiliate, where he helped lead and rebuild local, regional and national sales platforms for TEGNA’s flagship station in Denver.

Donnarumma’s prior television industry management experience also includes leading sales at TEGNA’s WCNC in Charlotte, where he developed sales strategy to defend and grow local, regional and national revenues while rebuilding the station’s local, regional and national teams.

Donnarumma attended Hamilton College and Fairfield University.

For over forty years, Univision Arizona has served as one of the most watched television stations in the Phoenix area, regardless of language, and the No. 1 Spanish-language station among Hispanics. Most recently, Univision Arizona closed the 2018-2019 broadcast season as the No. 1 leader in early, late and midday news among key demos, Adults 18-34, Adults 18-49 and Adults 25-54. The station ranked No. 2 in total day among the key Adults 18-34 and Adults 18-49 demos. The station group is comprised of two broadcast stations: KTVW Univision 33 and KFPH UniMás 13; four radio stations:  KHOT-FM105.9, KOMR-FM 106.3, KQMR-FM 100.3 and KHOV-FM 105.1; and its related digital and social media properties.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:  Yvette Pacheco, 646-560-4879, ypacheco@univision.net

Se Nombra a Joe Donnarumma, Veterano del Sector de Televisión, Presidente y Gerente General de Univision Arizona

PHOENIX –22 DE ENERO DE 2020– Univision Arizona, parte de Univision Communications Inc., la principal empresa de medios dirigidos a los hispanos en Estados Unidos, anunció hoy que Joe Donnarumma ha sido nombrado presidente y gerente general de Univision Arizona el lunes, 10 de febrero. En este cargo, Donnarumma supervisará todos los aspectos de las operaciones de las propiedades de televisión, radio, medios digitales y redes sociales de Univision Arizona, lo que incluye venta de publicidad, mercadeo, noticias y producción. Donnarumma trabajará desde Phoenix y le reportará a Luis Fernández-Rocha, presidente y gerente general regional.

Donnarumma, veterano del sector de televisión, tiene más de dos décadas de experiencia en dirección de estaciones y ventas. Recientemente Joe estuvo a cargo de ventas de KUSA, una afiliada a NBC, donde ayudó a dirigir y restructurar las plataformas de ventas locales, regionales y nacionales de la estación principal de TEGNA en Denver.

La experiencia gerencial de Donnarumma en el sector de televisión también incluye la dirección de ventas en WCNC de TEGNA en Charlotte, donde formuló la estrategia de ventas para defender y aumentar los ingresos locales, regionales y nacionales a la vez que restructuró los equipos locales, regionales y nacionales de la estación.

Donnarumma estudió en Hamilton College y Fairfield University.

Durante más de 40 años, Univision Arizona se ha desempeñado como una de las estaciones de televisión de mayor sintonía en el área de Phoenix, independientemente de idioma, y la estación No. 1 en español entre hispanos. Recientemente, Univision Arizona concluyó la temporada de difusión de 2018-2019 como el líder de noticieros vespertinos, nocturnos y de mediodía entre importantes grupos demográficos, Adultos 18-34, Adultos 18-49 y Adultos 25-54. La estación quedó en segundo lugar el día total entre los grupos clave de Adultos 18-34 y Adultos 18-49. Conforman el grupo de estaciones dos estaciones de señal abierta: KTVW Univision 33 y KFPH UniMás 13; cuatro estaciones de radio: KHOT-FM105.9, KOMR-FM 106.3, KQMR-FM 100.3 y KHOV-FM 105.1; y las propiedades relacionadas de medios digitales y redes sociales.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter Instagram.

CONTACTO: Yvette Pacheco, 646-560-4879, ypacheco@univision.net