Article Corporate

Univision Statement regarding the passing of acclaimed producer Nelson Ruiz Perez:

Nov 10, 2019

Nelson Ruiz Perez was an acclaimed producer and leader in Hispanic media. He often proclaimed that he was blessed to have found his calling in producing while being able to bring entertainment to our community and fostering the next generation of Latino talent. He elevated and transformed reality programming for Hispanic American audiences, as producer of some of the most popular unscripted series to ever air on Spanish-language television in the United States, from NBL (Nuestra Belleza Latina), to MQB (Mira Quien Baila) and MQB All Stars, among many others. He also led the production teams for many of our most important specials including El Grito de Mexico, Virgen de La Guadalupe, Dia de las Madres, Teleton, and our New Year’s Eve countdown.

Nelson started his career in Puerto Rico, at Teleonce which later became Univision Puerto Rico where he was the general producer of Anda Pal Cara, a nightly variety program, and of Objetivo Fama, the most successful musical competition in the history of Puerto Rico. An award-winning producer with unmatched storytelling abilities, Nelson was also an inspiring leader. He challenged his teams to push boundaries and instilled a level of confidence best encapsulated in his favorite phrase, ‘Somos Grandes.’ Nelson leaves an indelible legacy of excellence and creativity in our industry and at our Company. He will forever be part of the Univision family. Our deepest condolences go out to Nelson’s family, friends and colleagues.

Declaraciones de Univision sobre el fallecimiento del aclamado productor Nelson Ruiz Pérez:

Nelson Ruiz Pérez era un aclamado productor y líder en los medios hispanos. Con frecuencia afirmaba que para él era una bendición haber encontrado su vocación en la producción y en poder brindar entretenimiento a nuestra comunidad y auspiciar a la próxima generación de artistas latinos. Enalteció y transformó la programación tipo reality para las audiencias hispanoamericanas como productor de algunas de las más populares series sin guion que se han trasmitido en la televisión en español en Estados Unidos, desde NBL (Nuestra Belleza Latina) hasta MQB (Mira Quién Baila) y MQB All Stars, entre otras. También encabezó los equipos de producción de muchos de nuestros más importantes especiales, entre ellos El Grito de México, Virgen de Guadalupe, Día de las Madres, Teletón y nuestra cuenta regresiva en la víspera de Año Nuevo.

Nelson inició su carrera en Puerto Rico, en Teleonce, que luego pasó a ser Univision Puerto Rico, donde fue el productor general de Anda Pal Cara, un programa nocturno de variedades, y de Objetivo Fama, la más exitosa competencia musical en la historia de Puerto Rico. Un galardonado productor con una capacidad narrativa sin par, Nelson también fue un líder inspirador. Desafiaba a sus equipos a salirse de la norma e inculcaba un nivel de confianza que su frase favorita resumía perfectamente: “Somos grandes”. Nelson deja un legado indeleble de excelencia y creatividad en nuestro sector y empresa. Siempre será parte de la familia Univision. Nuestro más sincero pésame a la familia, los amigos y los colegas de Nelson.