“Reina de la Canción” Gets Glamorous for Diva Night, As Quest for the Next Female Latin Music Superstar Continues

Oct 24, 2019

Natalia Jiménez, the Acclaimed Spanish Singer, joins this Week as Guest Judge and Will Perform A Song from Her Latest Album During the Show

WEEKLY UPDATE ON “REINA DE LA CANCIÓN,” UNIVISION’S POPULAR MUSIC COMPETITION

Episode 6 Air Date: Sunday, October 27 at 8 p.m. ET/PT (7 p.m. CT) on Univision

WHAT’S NEW:

Faced with a dual challenge by Executive Producer, “El Big Boss,” Daddy Yankee, this week “Reina de la Canción’s” top 10 will have to perform a song by one of the greatest divas in music, in addition to recording the second voices (harmonies) for their solo performances. Natalia Jiménez, the acclaimed Spanish singer, joins the stellar panel of judges for gala 6 and will delight the audience with a song from her latest album “Mexico de mi Corazón.” Fans will get a closer look at the personal stories of two contestants: Navil Rox and Yennis Bencosme. After their nominations last week, the future of Giselle Amelunge and Virginia Stille will be decided by the results of the audience vote, which will be revealed during the broadcast.

ON LAST SUNDAY’S SHOW:

• The first DY Challenge pushed contestants to test their limits, as they had to perform songs out of their comfort zone.
  • Judges Joss Favela, Natti Natasha, and Olga Tañón, chose Melaner Quiroz, Giselle Amelunge and Virginia Stille as the bottom three performers of the first round.
  • Following an unexpected change in the rules, contestants had to vote individually on stage and saved Melaner Quiroz. The future of Giselle Amelunge and Virginia Stille will be decided by the fans of the show.
  • Despite her injury, Jessica “Jayy Dunez” Núñez, who was saved by the audience vote, will remain in the competition.

ADDITIONAL INFORMATION

Fans interested in being part of the “Reina de la Canción” live audience at Univision Studios in Miami can call 305-471-1554 for more information. Tickets are free and subject to availability, guests are encouraged to wear cocktail attire.

Viewers will be able to vote for their favorite contestant at Univision.com/conecta and via phone or text message. Fans will have a total of 10 votes per voting channel for a total of 30 votes for their favorite contestant. Voting will open for 24 hours starting at 10 p.m. ET following each show.

Music fans can join the conversation about “Reina de la Canción” on Facebook and using the hashtag #ReinadelaCancion on Instagram and Twitter.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT: Jenisei Couso 305.471.1692 jcouso@univision.net

“Reina de la Canción” Se Llena de Glamour en la Noche de Divas Mientras la Búsqueda de la Próxima Superestrella Latina de la Música Continúa

La aclamada cantante española, Natalia Jiménez, participará esta semana como miembro invitado del jurado e interpretará una canción de su más reciente álbum durante el programa

ACTUALIZACIÓN SEMANAL DE “REINA DE LA CANCIÓN”, LA POPULAR COMPETENCIA MUSICAL DE UNIVISION

Fecha de trasmisión del episodio 6: domingo, 27 de octubre a las 8 p.m. Este/Pacífico (7 p.m. Centro) por Univision

NOVEDADES:

Esta semana, las 10 finalistas de “Reina de la Canción” enfrentan un doble reto del productor ejecutivo, “El Big Boss”, Daddy Yankee. Las concursantes tendrán que cantar una canción de una de las grandes divas de la música, además de grabar la segunda voz (armonía) para sus actuaciones como solistas. Natalia Jiménez, la aclamada cantante española, se unirá al estelar jurado en la sexta gala y deleitará a la audiencia con una canción de su más reciente álbum, “México de mi Corazón”. Además, los fans podrán ver más de cerca las historias de dos concursantes: Navil Rox y Yennis Bencosme. Tras su nominación la semana pasada, el futuro de Giselle Amelunge y Virginia Stille lo definirá el resultado del voto de la audiencia, que se revelará durante la trasmisión.

DURANTE EL PROGRAMA DEL DOMINGO PASADO:

• El primer reto de DY llevó a las concursantes al límite, pues tuvieron que presentar canciones fuera de su zona de confort.
  • Los miembros del jurado, Joss Favela, Natti Natasha y Olga Tañón, escogieron a Melaner Quiroz, Giselle Amelunge y Virginia Stille como las tres concursantes en los últimos lugares de la primera ronda.
  • Tras un cambio inesperado en las reglas, las concursantes tuvieron que votar individualmente en el escenario y salvaron a Melaner Quiroz. El futuro de Giselle Amelunge y Virginia Stille lo decidirán los fans del programa.
  • A pesar de una lesión, Jessica “Jayy Dunez” Núñez, quien se salvó gracias al voto de la audiencia, permanecerá en la competencia.

INFORMACIÓN ADICIONAL

Los fans interesados en participar en la audiencia en vivo de “Reina de la Canción” en los estudios de Univision en Miami pueden llamar al 305-471-1554 para más información. Las entradas son gratis y dependen de su disponibilidad. Se alienta a los invitados a vestirse para cóctel.

Los televidentes pueden votar por su concursante favorita en Univision.com/conecta y por mensaje de teléfono o texto. Los fans tienen un total de 10 votos por canal de votación o un total de 30 votos por su concursante favorita. La votación empieza a las 10 p.m. Este tras cada show y dura 24 horas.

Los fans de la música pueden participar en la conversación sobre “Reina de la Canción” en Facebook y usando el hashtag #ReinadelaCancion en Instagram y Twitter.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO: Jenisei Couso 305.471.1692 jcouso@univision.net