Univision to Host Open Castings Nationwide in Search of the Next Latin Female Superstar, “Reina de la Canción” Starting Saturday, June 1st

May 9, 2019

Superstars Pedro Capó, Sergio George, Joss Favela, Natti Natasha, and Olga Tañón Confirmed to Participate as Judges and Music Experts for New Music Competition

Top: Judges Olga Tañon, Joss Favela and Natti Natasha
Bottom: Musical Director Sergio George and co-host and Artistic Director Pedro Capó

MIAMI, FL –MAY 9, 2019 – Univision is breaking the mold of the traditional music competition show with “Reina de la Canción” (Queen of Song).  A brand new, female-only reality competition looking for and developing the next music phenomenon to conquer Latino audiences worldwide. With her voice, personality, charisma and stage presence, the chosen “Queen of the Song” will be the total performer. Starting Saturday, June 1st in Miami, open casting calls will be held across the country for musical experts to find Latinas who possess the winning combination.

Produced by Univision Studios, “Reina de la Canción” will feature the following chart-topping artists and Latin music industry legends coming together for the first time to musically develop and mentor the young women who will be competing to become the next Latina music superstar:

• Multi-faceted artist Pedro Capó will co-host and serve as the Artistic Director of the competition;
  • Multi GRAMMY® and Latin GRAMMY® winning producer, musician and composer Sergio George will serve as musical director;
  • Judges will include Urban and Latin pop sensation Natti Natasha, regional Mexican star, singer songwriter Joss Favela and iconic, timeless tropical superstar, Olga Tañón.

“Reina de la Canción” will welcome Latina contestants ages 18 and up, representing all musical genres, from regional Mexican to pop, ballads, reggeatón, tropical and beyond. The show aims to transcend the category of singing competition, with an emphasis on uplifting, empowering stories of women breaking barriers and elevating musical genres. “Reina de la Canción” will announce the main host next week during Univision’s Upfront presentation.

COMPLETE CASTING SCHEDULE:

999 Ashford Ave.

San Juan, PR 00907

Time: 8:00 a.m. local time

For more information and to register for an open casting call in your area, please visit Univision.com/ReinaDeLaCancion.

Music fans can join the conversation about “Reina de la Canción” on Twitter via @Univision using the hastag #ReinadelaCancion, as well as comment along with others on Facebook.com/ReinaDLaCancion, Instagram.com/ReinaDLaCancion and Twitter.com/ReinaDLaCancion.

“Reina de la Canción” will premiere in Fall 2019.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:  Jenisei Couso 305.471.1692 jcouso@univision.net

Univision Anuncia Audiciones Abiertas en Todo el País para Buscar a la Próxima Estrella Latina que sea “Reina De La Canción”, desde el Sábado, 1ero de Junio

Las Súper Estrellas Pedro Capó, Sergio George, Joss Favela, Natti Natasha y Olga Tañón Confirmaron su Participación como Jueces y Expertos en Música para la Nueva Competencia

Arriba: Jueces Olga Tañon, Joss Favela yNatti Natasha
Abajo: Director musical Sergio George y co-presentador y director artístico Pedro Capó

MIAMI, FL – 9 DE MAYO DE 2019 – Univision está rompiendo todos los patrones del típico concurso de canto con “Reina de la Canción”, una competencia tipo reality, totalmente nueva, solo para mujeres, que busca encontrar y lanzar a la siguiente estrella que conquiste a las audiencias latinas de todo el mundo. Con su voz, personalidad, carisma y presencia escénica, la “Reina” será una cantante completa. Desde el sábado, 1ero de junio en Miami, se inician las audiciones en todo el país, con expertos de la música para encontrar latinas que tengan la combinación ganadora.

“Reina de la Canción” será una producción de Univision Studios, y contará con la participación de populares artistas y leyendas de la música latina, que se reunirán por primera vez, para aconsejar a las jóvenes que competirán para convertirse en la próxima súper estrella de la música latina:

• El multifacético artista Pedro Capó será el co-presentador y el Director Artístico de la competencia;
  • Sergio George, ganador de múltiples GRAMMY® y Latin GRAMMY® como productor, músico y compositor, será el director musical;
  • Entre los jueces, estarán Natti Natasha, la sensación de la música pop y urbana; Joss Favela, el cantautor y estrella de la música regional mexicana; y Olga Tañón, la súper estrella de todos los tiempos de la música tropical.

“Reina de la Canción” busca concursantes latinas de 18 años de edad en adelante, que representen todos los géneros musicales, desde la música regional mexicana, a la música pop, baladas, reguetón, tropical y otros. El programa irá más allá de la categoría de concurso de canto, y pondrá énfasis en historias inspiradoras que empoderen a las mujeres para que rompan barreras y eleven los géneros musicales. “Reina de la Canción” anunciará quién presentará el programa durante el evento Upfront de Univision.

CALENDARIO COMPLETO DE AUDICIONES:

Sábado, 1ero de junio – Miami, FL

999 Ashford Ave.

San Juan, PR 00907

Hora: 8:00 a.m. hora local

Para mayor información y para inscribirse en las audiciones abiertas en su ciudad, por favor visite Univision.com/ReinaDeLaCancion.

Los fans de la música pueden participar en la conversación sobre “Reina de la Canción” en Twitter vía @Univision usando el hashtag #ReinadelaCancion, y también hacer comentarios en Facebook.com/ReinaDLaCancion, Instagram.com/ReinaDLaCancion y Twitter.com/ReinaDLaCancion.

“Reina de la Canción” se estrena en otoño 2019.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO: Jenisei Couso 305.471.1692  jcouso@univision.net