Uforia Station Que Buena 106.5 KLNV-FM Wins 2019 Medallas de Cortez Award

Mar 20, 2019

Station of the Year Honor Awarded to San Diego’s Top-Rated Spanish-Language Station

SAN DIEGO – MARCH 20, 2019 – KLNV-FM La Que Buena 106.5 FM in San Diego, part of Uforia, The Home of Latin Music, received the 2019 Medallas de Cortez Award for Station of the Year at the 2019 Hispanic Radio Conference held at the Intercontinental at Doral in Miami last week. The award, which recognizes leadership and outstanding professionals in the Hispanic radio industry, caps off a triumphant year for KLNV, who recently celebrated its 20th anniversary and two continuous decades of delivering the largest share of Spanish-language listening in San Diego. Que Buena 106.5 is also home to the top-rated “El Bueno, La Mala, y El Feo” show, the most-listened to morning drive program among Adults 18-49 in San Diego, regardless of language, according to Nielsen Audio.

KLNV’s on-air roster also includes the market-leading Juan Ruvalcaba “El Potrillo” at middays, the Jarocho y Compaye Show in afternoons, and Alex Navarro “Ojitos” helming nights.

“We are honored to receive such a prestigious industry award. This recognition highlights the KLNV team’s dedication to their craft, and most importantly the profound passion and commitment for serving our San Diego Hispanic community with relevant, impactful, and entertaining programming” said Sabina Widmann, President & Regional General Manager, San Diego, Las Vegas and McAllen.

The Medallas de Cortez awards, created by Radio Ink, are named in honor of Raoul Cortez, former broadcaster and visionary founder of the first Spanish-language radio station in the United States. These are the only awards dedicated to acknowledging the very best achievements in Hispanic radio.

The Uforia Audio Network includes 58 top-rated, owned and operated local radio stations, plus 89 affiliates and a digital audio footprint. Uforia radio stations are among the most listened to stations in their respective markets, consistently ranking as the #1 or #2 station regardless of language in key markets across the country. The Uforia Audio network reaches 14.5M listeners per week via linear radio and 2.2 M digital audio listeners per month.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:  Yvette Pacheco 646.560.4879 ypacheco@univision.net

La Estación Qué Buena 106.5 KLNV-FM de UFORIA Gana el Premio Medallas de Cortez de 2019

La popular emisora en español de San Diego es designada Estación del Año

SAN DIEGO – 20 DE MARZO DE 2019– KLNV-FM La Qué Buena 106.5 FM en San Diego, parte de Uforia, The Home of Latin Music, recibió el premio Medallas de Cortez de 2019 a la Estación del Año en la Hispanic Radio Conference de 2019 realizada la semana pasada en el hotel Intercontinental del Doral en Miami. El galardón, un reconocimiento al liderazgo y a profesionales sobresalientes en el sector de la radio hispana, es la culminación de un exitoso año para KLNV, que recientemente celebró su 20mo aniversario y dos décadas continuas de producir el mayor público oyente en español en San Diego. Qué Buena 106.5 también es la sede del popular programa “El Bueno, la Mala, y el Feo”, el programa de mayor sintonía a la hora del tráfico de la mañana por Adultos 18-49 en San Diego, independientemente del idioma, según Nielsen Audio.

El equipo de personalidades de KLNV también incluye a Juan “El Potrillo” Ruvalcaba, un líder en el mercado, al mediodía, el Jarocho y Compaye Show por las tardes, y Alex “Ojitos” Navarro a cargo de la noche.

“Es un honor para nosotros recibir un premio tan prestigioso en el sector. Este reconocimiento destaca la dedicación del equipo de KLNV a su arte y, lo más importante, su gran pasión y compromiso con el servicio a la comunidad hispana de San Diego con programación relevante, entretenida y con impacto”, dijo Sabina Widmann, presidenta y gerente general regional de San Diego, Las Vegas y McAllen.

La distinción Medallas de Cortez, creada por Radio Ink, lleva el nombre de Raoul Cortez, exdifusor y fundador con visión de la primera cadena radial en español de Estados Unidos. Estos son los únicos premios que reconocen los mayores logros de la radio hispana.

La Uforia Audio Network incluye 58 populares estaciones de radio local de propiedad de la empresa y operadas por ella, además de 89 afiliadas y medios de audio digital. Las estaciones de radio de Uforia están entre las de mayor sintonía en sus respectivos mercados y ocupan el primer o segundo lugar en importantes mercados del país, independientemente de idioma. La Uforia Audio Network tiene una audiencia semanal de 14.5 millones de radioescuchas en radio tradicional y de 2.2 millones en audio digital al mes.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO: Yvette Pacheco 646.560.4879  ypacheco@univision.net