Univision Expands Auto Content with Digital Video Series ‘A Bordo Tips’

Dec 3, 2018

Expert Jaime Gabaldoni Offers DIY Advice for Car Owners and Buyers

MIAMI – DECEMBER 3, 2018 – Univision Communications Inc., the leading media company serving Hispanic America, is expanding its innovative automotive content for car owners and buyers with the launch “A Bordo Tips,” an original short-form video series hosted by Univision’s resident automotive expert Jaime Gabaldoni. In the weekly installments, Gabaldoni provides tips and tricks for do-it-yourself car maintenance that are both quick and inexpensive. In addition to living on Univision.com, the videos will be featured across Univision’s Facebook and YouTube pages.

“An important part of what we do at Univision Autos is providing Hispanic Americans with the resources they need to purchase and maintain their own vehicles. This exciting expansion of the ‘A Bordo’ franchise into a new DIY video series on linear and digital will offer our audience easily accessible tips and tricks to keep their cars on the road and looking sharp,” said Gabaldoni, Univision’s Senior Editor, A Bordo.

“A Bordo Tips” is just one part of Univisions expanding automotive content that is especially tailored for the growing consumer audience, as Hispanics are 31% more likely to be DIYers than non-Hispanics: 62% of Hispanics perform their own vehicle maintenance/repairs vs. 47% non-Hispanics.1

Tips and tricks included in the series range from how to clean your headlights using toothpaste to checking your engine oil and changing a tire. In addition to “A Bordo Tips,” Gabaldoni conducts car reviews and has partnered with major automobile companies. He also hosts a weekly 30-minute TV show, “A Bordo Chicago,” airing every Sunday at 10:30am on channel 66 WGBO Univision Chicago.

Before joining Univision as a senior editor for Autos, Gabaldoni worked for Terra USA, where he led the editorial team in the creation of automotive content and management of social platforms in order to develop and maintain connections with car enthusiasts and consumers. He previously served as the principal editor of AutoMundo Productions Inc.

For more information on “A Bordo Tips” follow Univision Autos at univision.com/temas/a-bordo, on Twitter, Facebook and Instagram.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

Sources: 1) Lightspeed/Mintel: DIY Auto Maintenance – U.S. – January 2017.

CONTACT:  Julissa Bonfante

jbonfante@univision.com

305.894.8635

Univision Expande Contenido Automovilístico con Serie de Videos Digitales “A Bordo Tips”

El experto Jaime Gabaldoni ofrece consejos a propietarios y compradores de autos acerca de como hacer reparaciones ellos mismos

MIAMI -3 DE DICIEMBRE DE 2018 – Univision Communications Inc., la principal empresa de medios de comunicación al servicio de la comunidad hispana en Estados Unidos,  está expandiendo su innovador contenido automovilístico para los propietarios y compradores de autos con el lanzamiento de “A Bordo Tips”, una serie de videos breves y originales presentada por Jaime Gabaldoni, experto interno en autos de Univision. Gabaldoni ofrecerá semanalmente consejos y trucos sobre mantenimiento rápido y económico que los dueños de autos pueden hacer ellos mismos. Además de salir en Univision.com, los videos estarán disponibles en las páginas de Facebook y YouTube de Univision.

“Un aspecto importante de lo que hacemos en Univision Autos es proporcionar a los hispanos en Estados Unidos los recursos que necesitan para comprar un auto y darles mantenimiento a sus propios vehículos. Esta emocionante expansión de la franquicia “A Bordo” a nuevos videos para televisión y digital, ofrece a nuestra audiencia trucos y consejos que pueden hacer fácilmente para mantener sus autos en marcha y buen estado”, dijo Gabaldoni, editor principal de A Bordo, de Univision.”

“A Bordo Tips” es apenas una parte del contenido automotor de Univision, que es cada vez más abundante y ha sido concebido especialmente para una audiencia con más y más consumidores, ya que los hispanos son 31% más propensos a realizar proyectos que los no hispanos: 62% de los hispanos realizan ellos mismos el mantenimiento y las reparaciones de sus vehículos en comparación con 47% de los no hispanos”.1

Los consejos y trucos de la serie abarcan desde cómo limpiar los faros con pasta dental hasta medir el aceite del motor y cambiar neumáticos. Además de “A Bordo Tips”, Gabaldoni realiza reseñas de autos y se ha asociado a importantes compañías automovilísticas. También presenta un programa semanal de 30 minutos en televisión, “A Bordo Chicago”, que se transmite los domingos a las 10:30 a.m. en el canal 66 WGBO Univision Chicago.

Antes de incorporarse a Univision como editor principal de Autos, Gabaldoni trabajaba en Terra USA, donde dirigía el equipo periodístico en la creación de contenido sobre autos y administración de plataformas sociales para entablar y fomentar el contacto con los aficionados y compradores de autos. Anteriormente fue el editor principal de AutoMundo Productions Inc.

Para más información sobre “A Bordo Tips”, sigan Univision Autos en univision.com/temas/a-bordo, en Twitter, Facebook e Instagram.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

Fuente: 1) Lightspeed/Mintel: DIY Auto Maintenance – U.S. – enero de 2017.

CONTACTO:

Julissa Bonfante