Univision News to Deliver All-Platform Live Coverage of Mexican President-Elect López Obrador’s Inauguration

Nov 29, 2018

“AMLO: La Gran Incógnita” kicks off on Saturday, December 1st at 11am ET/10am Central/8am PT with Univision News anchors Jorge Ramos, María Antonieta Collins and Félix de Bedout stationed in Mexico City along with a team of political reporters and analysts

Viewers will also find pre- and post- inauguration reporting from Mexico on Univision’s network newscast “Noticiero Univision” and via digital/social platforms on Friday, Nov. 30 and Sunday, Dec. 2nd respectively

MIAMI – NOVEMBER 29, 2018 – Univision News will bring Hispanic America minute-by- minute LIVE coverage of Mexican president-elect Andrés Manuel Lopez Obrador’s inauguration this weekend via all its broadcast, digital and social platforms. Titled “AMLO: La Gran Incógnita” (AMLO: The Big Mystery) the coverage will kick off on Saturday, December 1st at 11:00 a.m. ET/10:00 a.m. Central/8:00 a.m. PT on Univision Network, with live streaming on UnivisionNoticias.com, Facebook, YouTube, and Twitter. In-depth digital reporting related to López Obrador and his upcoming inaugural ceremonies is already available on UnivisionNoticias.com.

MULTIPLATFORM COVERAGE HIGHLIGHTS

Leading up to the inauguration, Jorge Ramos will anchor the evening edition of “Noticiero Univision” (6:30 p.m. ET) from Mexico City tomorrow, November 30, with Ilia Calderón co-hosting in Miami. Then on Saturday, he will also co-anchor the evening edition of “Noticiero Univision Fin de Semana” (Noticiero Univision Weekend Edition) at 6:30 p.m. ET (with Arantxa Loizaga in Miami).

• Beginning at 11:00 a.m. ET/10:00 a.m. Central/8:00 a.m. PT on Inauguration Day, Jorge Ramos and María Antonieta Collins will lead Univision’s LIVE coverage of the complete inaugural ceremony from the heart of Mexico City, joined by a team of expert political reporters and analysts. The special broadcast will air coast to coast on Univision Network and stream live on com, Facebook, YouTube, and Twitter.
  • Félix de Bedout will anchor “Noticiero Univision Fin de Semana” (Noticiero Univision Weekend Edition) from Mexico City on Saturday (11:30 p.m. ET) and Sunday (6:30 p.m. ET and 11:30 p.m. ET), with Arantxa Loizaga co-hosting in Miami.
  • Univision’s Sunday morning show “Al Punto” (To the Point), hosted by Jorge Ramos, will feature extensive post-inauguration commentary and analysis on December 2nd (10 a.m. ET).

DIGITAL-EXCLUSIVE HIGHLIGHTS

Livestream of President Lopez Obrador’s inaugural speech at 6:00 p.m. ET/3:00 p.m. PT on com, Facebook, and Twitter.

• A liveblog providing up-to-the-minute reporting and commentary on all inaugural events.
  • In-depth multimedia content about Andres Manuel López Obrador, including background, policy proposals, recent speeches and interviews, and analysis of his new administration’s potential impact on Mexico, the U.S. and Latin America.
  • Photo galleries, slideshows, videos, and cutting-edge infographics.
  • Instagram photos and stories.

Follow the conversation about Univision’s 2018 Mexican presidential inauguration coverage, “AMLO: La Gran Incógnita,” via @UniNoticias and @UniPolitica on Twitter and Instagram, as well as comment along with others on Facebook.com/univisionnoticias and Facebook.com/UnivisionPolítica.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT: Jose Zamora, 305.925.8835, josezamora@univision.net

Univision Noticias Dará Cobertura en Vivo, en Todas las Plataformas, a la Toma de Posesión del Presidente Electo de México, Andrés M. López Obrador

“AMLO: La Gran Incógnita” comienza el sábado 1ro de diciembre a las 11 a.m. Este/10 a.m. Centro/8 a.m. Pacífico con los presentadores Jorge Ramos, María Antonieta Collins y Félix de Bedout apostados en la Ciudad de México junto a un equipo de reporteros y analistas políticos
También habrá reportajes pre- y post- toma de posesión desde México en el “Noticiero Univision” y plataformas digitales/sociales el viernes 30 de noviembre y el domingo 2 de diciembre, respectivamente

MIAMI – 29 DE NOVIEMBRE DE 2018 – Univision Noticias le brindará a la audiencia hispana de Estados Unidos cobertura completa EN VIVO, minuto a minuto, de la toma de posesión del presidente electo de México, Andrés Manuel López Obrador, este fin de semana en todas sus plataformas de televisión, digitales y sociales. Titulada “AMLO: La Gran Incógnita”, la cobertura comenzará el sábado 1ro de diciembre a las 11:00 a.m. Este/10:00 a.m. Centro/8:00 a.m. Pacífico por la cadena de televisión Univision, con streaming simultáneo en vivo por UnivisionNoticias.com, Facebook, YouTube y Twitter. Amplio contenido a fondo sobre López Obrador y su próxima ceremonia de investidura ya está disponible en UnivisionNoticias.com.

DETALLES DE LA COBERTURA MULTIPLATAFORMA

• Previo a la toma de posesión, Jorge Ramos conducirá la edición vespertina del “Noticiero Univision” (6:30 p.m. Este) desde Ciudad de México mañana, 30 de noviembre, con Ilia Calderón como copresentadora en Miami. El sábado, Ramos también copresentará el “Noticiero Univision Fin de Semana” a las 6:30 p.m. Este (con Arantxa Loizaga en Miami).
  • A partir de las 11:00 a.m. Este/10:00 a.m. Centro/8:00 a.m. Pacífico el sábado, Jorge Ramos y María Antonieta Collins liderarán la cobertura EN VIVO de la ceremonia de investidura presidencial completa desde el corazón de Ciudad de México, en compañía de un equipo experto de reporteros y analistas políticos. Esta transmisión especial podrá verse en vivo de costa a costa por la Cadena Univision, com, Facebook, YouTube y Twitter.
  • Félix de Bedout conducirá el “Noticiero Univision Fin de Semana” desde Ciudad de México el sábado (11:30 p.m. Este) y el domingo (6:30 p.m. Este y 11:30 p.m. Este), con Arantxa Loizaga como copresentadora en Miami.
  • El programa dominical de Univision, “Al Punto”, conducido por Jorge Ramos, presentará comentarios y análisis a fondo de la toma de posesión y sus ramificaciones el domingo 2 de diciembre. (10 a.m. Este)

CONTENIDO DIGITAL EXCLUSIVO

• Streaming en vivo del discurso de investidura del presidente López Obrador a las 6:00 p.m. Este/3:00 p.m. Pacífico por com, Facebook y Twitter.
  • Un blog en vivo con información y comentarios minuto a minuto sobre todos los eventos del día de la toma de posesión.
  • Extenso contenido multimedia relacionado con Andrés Manuel López Obrador, incluyendo su biografía, propuestas políticas, entrevistas y discursos recientes y análisis del impacto potencial de su nuevo gobierno en México, Estados Unidos y Latinoamérica.
  • Galerías de fotos, slideshows, videos e infografías de punta.
  • Fotos e historias en Instagram.

Siga la conversación acerca de la investidura presidencial 2018 en México, “AMLO: La Gran Incógnita,” vía @UniNoticias y @UniPolitica en Twitter e Instagram, y comente junto con otros en Facebook.com/univisionnoticias y Facebook.com/UnivisionPolítica.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTOJose Zamora, 305.925.8835, josezamora@univision.net