Univision Communications Inc Extends Employment Agreement with President and Chief Executive Officer Randy Falco

Nov 2, 2017

NEW YORK, NOVEMBER 2, 2017 – Univision Communications Inc. (UCI), the leading media company serving Hispanic America, today announced that it has extended the Company’s employment agreement with President and Chief Executive Officer Randy Falco for an additional two years, through January 31, 2020.

“Randy has been the architect of UCI’s evolution since 2011, guiding the Company’s tremendous expansion, steadily improving Univision’s financial performance and significantly improving the balance sheet by paying down debt,” commented Haim Saban, Chairman of the Board of Directors of UCI. “With Randy’s vision, UCI has remained the undisputed leader in Spanish-language media and at the same time successfully diversified into English-language media to provide young, diverse Americans with the content they crave in the formats they seek. Our portfolio now includes a powerful collection of Spanish-language and English-language digital offerings that provide even more exciting opportunities for distributors, partners and our employees. But perhaps most important is Randy’s authentic and unwavering commitment to the U.S. Hispanic community, which has amplified UCI’s voice and purpose as an advocate for Hispanic America, especially during difficult times for our nation. The Board is delighted that Randy will continue to lead Univision to new levels of success in the future.”

With Falco as President and CEO, UCI has expanded its reach to an estimated 108 million average monthly unduplicated viewers and has achieved record earnings and revenue levels, driven by successful content monetization strategies, including increased subscription fees and leveraging the Company’s digital footprint. UCI has also continued to strengthen its balance sheet through strong debt refinancing actions and maturity extensions. Under Falco’s leadership, UCI has also successfully expanded its portfolio by investing in emerging technologies to create unique customer experiences and innovative new platforms, including Univision NOW, UCI’s direct-to-consumer subscription video service; the Univision Creator Network, the No. 1 U.S. Hispanic focused multichannel network; and the Fusion Media Group, which includes some of the most beloved digital-first brands. Notably, UCI’s increased investment in sports has grown cable network UDN (Univision Deportes Network) into the home for soccer in the U.S. and the No. 1 Spanish-language sports network nationwide in just five years since its launch. UCI has also continued to broaden and reinvigorate its traditional media assets portfolio, which now includes 12 broadcast and cable networks and 123 local television and radio stations that deliver the high-quality programming and attract the largest Hispanic audiences across the country.

CONTACT:   Rosemary Mercedes, 212-455-5335, rmercedes@univision.net

Univision Communications Inc Prolonga el Contrato de Trabajo de Randy Falco, Presidente y Director Ejecutivo

NUEVA YORK, 2 DE NOVIEMBRE DE 2017 – Univision Communications Inc. (UCI), la principal empresa de medios de comunicación al servicio de la comunidad hispana en Estados Unidos, anunció hoy que ha prolongado el contrato de trabajo de Randy Falco, presidente y director ejecutivo, por dos años adicionales, hasta el 31 de enero de 2020.

“Randy ha sido el artífice de la evolución de UCI desde 2011, al guiar la gran expansión de la Compañía y mejorar continuamente el desempeño y el balance financiero de Univision con la reducción de la deuda”, comentó Haim Saban, presidente del directorio de UCI. “Con la visión de Randy, UCI ha seguido siendo el líder indiscutible de medios en español y, a la vez, se ha diversificado exitosamente hacia medios en inglés, para ofrecer a la diversa juventud estadounidense el contenido que anhela en los formatos que busca. Nuestra cartera ahora incluye una impactante colección de productos digitales en español y en inglés que ofrecen oportunidades incluso más emocionantes para nuestros distribuidores, socios y empleados. Pero quizá lo más importante es el compromiso auténtico e inquebrantable de Randy con la comunidad hispana en Estados Unidos, que ha magnificado la voz y el propósito de UCI como intercesor de los hispanos en el país, particularmente en momentos difíciles para nuestra nación. Al directorio le complace muchísimo que Randy siga guiando a Univision a nuevos niveles de éxito en el futuro”.

Con Falco como presidente y director ejecutivo, UCI ha aumentado su alcance a un promedio de aproximadamente 108 millones de consumidores no duplicados al mes y ha logrado un nivel récord de ganancias e ingresos, impulsado por exitosas estrategias de monetización de contenido, que incluye más suscripciones pagadas y máximo provecho del impacto digital de la Compañía. UCI también ha seguido reforzando su balance financiero con medidas contundentes para refinanciar la deuda y la prórroga de fechas de vencimiento. Con el liderazgo de Falco, UCI también ha expandido con éxito su cartera al invertir en tecnología emergente a fin de crear experiencias únicas para los consumidores y plataformas nuevas e innovadoras, entre ellas, Univision NOW, el servicio directo al consumidor de video por suscripción de UCI; Univision Creator Network, la principal red en canales múltiples centrada en los hispanos en Estados Unidos, y Fusion Media Group, que incluye algunas de las más populares marcas de origen digital. Cabe señalar que la mayor inversión por UCI en deportes ha hecho que la cadena de cable UDN (Univision Deportes Network) crezca y se convierta en el principal destino para el fútbol en Estados Unidos y en la cadena deportiva en español con mayor sintonía en el país tras apenas cinco años desde su lanzamiento. UCI ha seguido ampliando y revitalizando su cartera de medios tradicionales, que ahora incluye 12 cadenas de señal abierta y cable, y 123 estaciones locales de radio y televisión que ofrecen programación de primera calidad y atraen a la más numerosa audiencia hispana del país.

CONTACTO: Rosemary Mercedes, 212-455-5335, rmercedes@univision.net