Answering the Call for Leadership: House Republican Members Demand Relief for Dreamers Before the End of the Year

Dec 5, 2017

A group of 34 House Republican members of Congress sent a letter on December 5, 2017 to Speaker Paul Ryan asserting their support for a permanent legislative solution for DACA beneficiaries before the end of the year.  Univision Communications Inc. (UCI) commends these Representatives for their leadership on an issue of tremendous importance to Dreamers, the U.S. economy, and American society at large.

As these members of Congress correctly point out, Dreamers are a vital part of our communities and economy.  We cannot afford to spurn these hardworking Americans and leave them vulnerable to deportation.  As UCI’s president & CEO, Randy Falco, voiced in a letter to congressional leaders this past September, “This is a loss of talent our nation cannot afford.  More importantly than any losses, doing nothing also brings us further away from what makes us Americans – we know what’s right and we do what’s decent.”

During a time of increasingly bitter partisan divide, UCI applauds these House members for their willingness to reach across the aisle to do the right thing.  It is more important now than ever that our elected leaders set aside their differences and find common ground to ensure that our country’s laws and policies reflect our American values.  UCI renews its continued call to Congress to pass legislation before the end of the year that provides permanent relief for Dreamers and the chance for them to earn citizenship as they continue to work, study, and make meaningful contributions to the country they call home.

For media inquiries, please contact Carolina Valencia 212-455-4712 cvalencia@univision.net

Respuesta a la convocatoria por el liderazgo: Diputados republicanos exigen una solución para los Dreamers antes de finales de año

Un grupo de 34 diputados republicanos mandó una carta el 5 de diciembre de 2017 al presidente de la Cámara de Diputados, Paul Ryan, confirmando su apoyo para una solución legislativa permanente para los beneficiarios de DACA antes de finales de año. Univision Communications Inc. (UCI) aplaude el liderazgo de estos diputados en este tema de enorme importancia para los Dreamers, la economía de Estados Unidos y la sociedad estadounidense en general.

Como señalaron correctamente estos congresistas, los Dreamers son parte vital de nuestras comunidades y nuestra economía. No nos podemos dar el lujo de excluir a estos Americanos que trabajan arduamente y dejarlos vulnerables a la deportación. Como presidente y CEO de UCI, Randy Falco, expresó en una carta a los líderes del Congreso en el mes de septiembre pasado que “nuestro país no se puede dar el lujo de perder este valor. Y lo que es más importante, la inacción nos aleja cada vez más de lo que significa ser estadounidenses, de lo que es correcto y digno”.

En momentos de creciente división entre partidos, UCI aplaude que estos diputados manifiesten la voluntad de acercarse a otro partido para hacer lo correcto. Ahora, más que nunca, es muy importante que nuestros funcionarios electos pongan a un lado sus diferencias y logren un acuerdo común para asegurar que nuestras leyes y medidas reflejen los valores estadounidenses. UCI renueva su continuo llamamiento al Congreso para que apruebe una legislación antes de finales de año que proporcione una solución permanente para los Dreamers y la oportunidad de obtener la ciudadanía dado que siguen trabajando, estudiando y realizando considerables aportes al país que consideran su hogar.

Para preguntas de prensa, por favor, comuníquense con Carolina Valencia 212-455-4712 cvalencia@univision.net