Univision Communications Inc Names Industry Veteran Antonio Roman Senior Vice President Local Media New York Sales

Nov 20, 2017

NEW YORK, NY ─ NOVEMBER 20, 2017 ─ Univision Communications Inc., the leading media company serving Hispanic America, announced the appointment of Antonio Roman to senior vice president, Local Media New York Sales for Univision New York. Roman will lead the company’s NY-based sales teams across TV, Digital, Radio and Experiential Marketing. In this role, Roman will work closely with clients in the tri-state area to help them engage our audience and implement effective advertising and sales strategies to meet evolving market trends.

Roman will continue to be based in New York and will report to Jorge Daboub, executive vice president of Local Media Sales and Roberto Yanez, president and general manager of Univision New York.

Most recently, Roman served as senior vice president of National Sales leading advertising sales operations across eight offices, including Los Angeles, New York, Chicago, Miami and others, as well as the national marketing and production team. He managed a portfolio of 97 properties, with a focus on sports and entertainment franchises, in more than 50 markets, regularly outperforming growth projections.

“Antonio is the consummate ad sales executive and one of the most driven and creatives leaders on our Sales team. He’s a veteran of the business who comes to the role with passion and deep experience that will elevate how we serve our clients in the area. New York is a highly competitive market and Antonio is the kind of Sales leader our team needs to meet the rapidly changing advertising landscape” said Roberto Yanez, President & General Manager of Univision New York. “His understanding of our diverse audience will ensure we continue to push barriers while delivering strategic results to make a lasting difference with our clients.”

Prior to joining the National Sales team in 2012, Roman served in various positions within Univision since starting with the company in 1996, including account management, local sales management, business development and network sales, among his many roles. Roman started his career as an account executive for a Dallas-based advertising agency and as a broadcast buying supervisor at an advertising agency in San Antonio. He holds a bachelor’s degree from Universidad del Sagrado Corazón and resides in Westchester, NY with his wife and three children.

Visit www.univision/unidos for information. For more on UCI, visit corporate.univision.com/newco or follow @UCIPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT: Yvette Pacheco, 646.560.4879, ypacheco@univision.net

***

Univision Communications Inc Nombra al Veterano del Sector Antonio Roman como Vicepresidente Principal de Ventas en Medios Locales de Nueva York

NUEVA YORK, NY ─ 20 DE NOVIEMBRE DE 2017 ─ Univision Communications Inc., la principal empresa de medios de comunicación al servicio de la comunidad hispana en Estados Unidos, anunció el nombramiento de Antonio Roman como vicepresidente principal de Ventas en Medios Locales de Nueva York de Univision Nueva York. Roman dirigirá a los equipos de ventas de televisión, medios digitales, radio y mercadeo experiencial en Nueva York. En este cargo, Roman trabajará de cerca con clientes en la región triestatal para ayudar a interactuar con nuestra audiencia e implementar estrategias efectivas de publicidad y venta para satisfacer las tendencias de mercado en desarrollo.

Roman seguirá trabajando desde Nueva York y se reportará a Jorge Daboub, vicepresidente ejecutivo de Ventas en Medios Locales, y a Roberto Yáñez, presidente y gerente general de Univision Nueva York.

Más recientemente, Antonio se desempeñó como vicepresidente principal de Ventas Nacionales liderando las operaciones de ventas publicitarias en ocho oficinas, incluyendo Los Ángeles, Nueva York, Chicago y Miami entre otras, así como el equipo nacional de mercadeo y producción. Dirigió una cartera de 97 propiedades, con un enfoque en franquicias de deportes y de entretenimiento, en más de 50 mercados, superando las proyecciones de crecimiento de manera habitual.

“Antonio es el capacitadísimo ejecutivo de ventas de publicidad y uno de los líderes más impulsores y creativos de nuestro equipo de Ventas.” Él es un veterano del negocio que viene para desempeñar este cargo con pasión y experiencia inmensa que realzará cómo servimos a nuestros clientes en la zona. Nueva York es un mercado sumamente competitivo y Antonio es el tipo de líder de ventas que nuestro equipo necesita para satisfacer el rápido y cambiante mundo de la publicidad”, dijo Roberto Yáñez, presidente y gerente general de Univision Nueva York. “Su entendimiento acerca de nuestra audiencia diversa asegurará que sigamos derribando barreras a la vez que producimos resultados estratégicos que tienen un impacto perdurable entre nuestros clientes”.

Antes de incorporarse al equipo Nacional de Ventas en 2012, Roman sirvió en varias posiciones dentro de Univision desde que comenzó con la compañía en 1996, incluyendo dirección de cuentas, dirección de ventas locales, desarrollo comercial y ventas de cadena, por mencionar algunos. Roman inició su carrera como ejecutivo de cuentas para una agencia de publicidad en Dallas y supervisor de compras en difusión en una agencia de publicidad en San Antonio. Tiene una licenciatura de la Universidad del Sagrado Corazón y vive en Westchester, Nueva York, con su esposa y tres hijos.

Visiten www.univision/unidos para información. Para más sobre UCI, visiten corporate.univision.com/newco o sigan a @UCIPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO: Yvette Pacheco, 646.560.4879, ypacheco@univision.net

***