Univision Creator Network Inks Deal with Oscar De La Hoya’s Golden Boy Promotions

Dec 15, 2016

Agreement Gives Golden Boy Promotions Access to Pipeline of Digital Talent and Content Creators

LOS ANGELES, CA – DECEMBER 15, 2016 – The Univision Creator Network (UCN), the leading U.S. Hispanic focused multichannel network on YouTube, announced a partnership with Golden Boy Promotions, Oscar de la Hoya’s national boxing promotional company, to develop digital native content for Golden Boy’s YouTube channel. UCN will provide its digital expertise to one of boxing’s most active and respected promoters developing digital campaigns and collaborating on sales and marketing opportunities. As part of the deal, Univision will be Golden Boy’s exclusive partner to sell pre-roll media on its YouTube channel. Creators will also attend live events to engage with boxing fans across all their social media platforms.

“We are looking forward to partnering on digital campaigns to bring the power of both Univision Creator Network and Golden Boy Promotions. The ‘Influencer Night’ at the Bernard Hopkins vs. Joe Smith Jr. fight is the first of many collaborations we are excited to launch as part of our partnership,” said Jennifer Perri, Director, Partnership Development & Multi-platform Strategy, Univision Creator Network.

Golden Boy will host an influencer night at the highly anticipated “Final 1” battle between Bernard “The Executioner” Hopkins and Joe Smith Jr. on Saturday, December 17 at the “Fabulous” Forum in Los Angeles. The bout will be televised live on HBO World Championship Boxing®. UCN influencers Josh Leyva, Daisy Marquez, David Alvarez, Jeremiah and Ezequiel Cardenas and Gina Fey will attend the event providing fans with a unique, VIP perspective from the Gold Carpet, inside the arena and up close and personal with Oscar de La Hoya.

“The Univision Creator Network and Golden Boy partnership marks a new era for boxing as we look to strategically expand our digital presence and build stronger engagement with our audience,” said Oscar De La Hoya, chairman and CEO of Golden Boy Promotions. “UCN’s experts will work to create compelling content with digital stars that will resonate with Hispanic millennials. I look forward to working with them.”

Launched in 2015, UCN provides over 200 U.S.-based creators with a community of support including access to industry experts, opportunities for collaboration and the capability to expand their audiences and brands across various ecosystems—including TV, digital, radio and live events. UCN garners more than 45 million views monthly with U.S.-based audiences on U.S.-based YouTube channels.

CONTACT: Julissa Bonfante jbonfante@us.univision.com 305-894-8635 @UCIPRTeam

UNIVISION CREATOR NETWORK FORMA UNA ALIANZA CON GOLDEN BOY PROMOTIONS DE OSCAR DE LA HOYA

Acuerdo le da a Golden Boy Promotions acceso a múltiples creadores de contenido digital y personalidades ante cámaras

LOS ÁNGELES, CA – 15 DE DICIEMBRE DE 2016 – Univision Creator Network (UCN), la principal cadena de canales múltiples de YouTube dirigidos a los hispanos en los Estados Unidos, anunció una alianza con Golden Boy Promotions, la compañía de Oscar de la Hoya para promover el boxeo a nivel nacional, con el fin de desarrollar contenido digital original para el canal de Golden Boy en YouTube. UCN aportará su experiencia digital a uno de los promotores más activos y respetados de su industria para crear campañas digitales y colaborar  en oportunidades de venta y mercadeo. Como parte del trato, Univision será el socio exclusivo de Golden Boy para vender contenidos de las producciones antes de que se estrenen en su canal de YouTube. Los creadores también asistirán a eventos en vivo para interactuar con los aficionados del boxeo durante los eventos, al igual que con los usuarios de redes sociales.

“Estamos deseosos de colaborar en campañas digitales para unir el poder del Univision Creator Network y Golden Boy Promotions. El evento ‘Influencer Night’ con ocasión de la pelea entre  Bernard Hopkins y Joe Smith, hijo, será la primera de muchas colaboraciones, y nos entusiasma iniciar con ella nuestra sociedad”, dijo Jennifer Perri, directora de Desarrollo de Sociedades y Estrategia de Plataformas Múltiples del Univision Creator Network.

Golden Boy será el anfitrión de ‘Influencer Night’ en la fecha de la muy esperada pelea “Final 1” entre Bernard “El Verdugo” Hopkins y Joe Smith, hijo, el sábado, 17 de diciembre en el Foro “Fabulous” de Los Ángeles. World Championship Boxing® de HBO televisará la contienda en vivo. Josh Leyva, Daisy Márquez, David Álvarez, Jeremiah y Ezequiel Cárdenas, y Gina Fey estarán entre los personajes influyentes de UCN que asistirán al evento para darles a los fans una perspectiva única y VIP desde la Alfombra Dorada dentro del coliseo, y un encuentro personal e íntimo con Oscar de La Hoya.

“La colaboración entre Univision Creator Network y Golden Boy es el inicio de una nueva era para el boxeo, en la que buscamos expandir nuestra presencia digital estratégicamente y forjar una conexión más sólida con nuestra audiencia”, dijo Oscar De La Hoya, presidente y CEO de Golden Boy Promotions. “Los expertos de UCN crearán contenido impactante con estrellas de medios digitales que tienen gran aceptación entre los millenials hispanos. Estamos deseosos de trabajar con ellos”.

Tras su lanzamiento en 2015, UCN trabaja con 200 creadores en Estados Unidos y les proporciona una comunidad de apoyo que incluye acceso a expertos del sector, oportunidades de colaboración y la capacidad de ampliar sus audiencias y marcas en varios ecosistemas, entre ellos, televisión, medios digitales, radio y eventos en vivo. UCN tiene 45 millones de visitantes al mes en sus canales de YouTube de los Estados Unidos.

CONTACTO: Julissa Bonfante jbonfante@us.univision.com 305-894-8635 @UCIPRTeam