Romeo Santos Tops the Nominations List for “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” 2016

Dec 1, 2015

Juan Luis Guerra, Maná, Marc Anthony, and Nicky Jam follow the Nominations Lead for the hottest Latin Music Award Show

The 28th “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” will broadcast LIVE on Thursday, February 18, 2016 at 8 p.m. ET/PT (7 p.m. Central) on the Univision Network and Univision NOW

MIAMI, FL – DECEMBER 1, 2015 – Univision Communications Inc., the leading media company serving Hispanic America, today revealed the nominations for the 28th Annual “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” Latin Music Awards via the show’s digital platforms on Facebook, Twitter and Instagram over two hours of constant engagement with fans and influencers.

64 music megastars were nominated in 26 different categories across the top four musical genres in Latin music which are recognized during the award ceremony – Pop, Tropical, Regional Mexican, and Urban.

Two popular Dominican artists lead the nominations — Bachata singer Romeo Santos tops the list with 7 nominations: 3 for Song of the Year in Tropical genre, Male Artist of the Year and Artist of the Year also on the Tropical genre, plus Collaboration of the Year and Premio Lo Nuestro Artist of the Year. Merengue all-time favorite Juan Luis Guerra follows with 6 nominations: 3 under the Tropical genre: Album of the Year, Song of the Year, Male Artist of the Year, 1 under Pop/Rock for Song of the Year and 1 for Album of the Year.

The A-list of nominees also includes ManáMarc Anthony and Nicky Jam, all garnering 5 nominations while Banda Los RecoditosEnrique IglesiasGerardo OrtizJ BalvinPrince RoyceRicky Martin, and Shakira follow with 4 nominations each.

In addition, Alejandro Sanz, Ariel Camacho, Banda Sinaloense MS de Sergio Lizárraga, Bomba Estéreo, Calibre 50, Camila, Carlos Vives, Chayanne, Chino y Nacho, Chiquis Rivera, Don Omar, Fantine, Farruko, Gente de Zona, Gloria Trevi, Graciela Beltrán, Ha-Ash, Ilegales, India, Javier Rosas, Jesse & Joy, Jessy Rose, Juan Gabriel, Juanes, Julión Álvarez, Karlos Rosé, La Arrolladora Banda El Limón de René Camacho, Leslie Grace, Los Tigres del Norte, Luis Coronel, Luis Fonsi, Miguel Bosé, Natalia Jiménez, Plan B, Régulo Caro, Ricardo Arjona, Thalía, Víctor Manuelle, Wisin, Yandel, and many more are also competing in different categories.  The complete list of nominees for “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” 2016 is attached.

Annually, “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” recognizes and celebrates the top artists in the U.S. Latin music business. The winners for the longest and most popular award show of Latin music among US Hispanics are chosen by the popular vote from the music fans. The fans can vote for their favorite starting today December 1st at 9:00 a.m. ET until December 20th, 2015 at 11:59 p.m. ET on PremioLoNuestro.com.

The list of nominees for the 28th edition of the award show is based on data provided by Mediabase, Big Champagne and Buzz Angle Music. Nominations are based on the Top 500 Latin Songs during the eligibility period – September 1, 2014 to August 30, 2015.

The 2016 edition of “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” will broadcast LIVE at 8 p.m. ET/PT (7 p.m. Central) from the AmericanAirlines Arena in Miami on Thursday, February 18th, 2016 on the Univision Network and via Univision NOW. Music fans can join the conversation and comment along with others about their favorite artists and this year’s nominees on FacebookTwitter and Instagram.

CONTACT: Jenisei Couso (305) 471-1692 jcouso@univision.net @UCIPRTeam

ROMEO SANTOS ENCABEZA LA LISTA DE NOMINACIONES PARA “PREMIO LO NUESTRO A LA MÚSICA LATINA” 2016

Juan Luis Guerra, Maná, Marc Anthony y Nicky Jam también lideran, en orden de nominaciones, para el más popular programa de premios a la música latina

La 28º edición de “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” se transmitirá en VIVO el jueves, 18 de febrero, 2016 y se trasmitirá EN VIVO a las 8 p.m. hora Este/Pacífico (7 p.m. Centro) en la Cadena Univision y Univision NOW

MIAMI, FL – 1 DE DICIEMBRE, 2015 – Univision Communications Inc., la principal empresa de medios de comunicación al servicio de la comunidad hispana en los Estados Unidos, reveló hoy las nominaciones para la 28º edición anual de “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” por medio de las plataformas digitales del programa en Facebook, Twitter e Instagram durante dos horas de interacción constante con fanáticos y personas de influencia.

Serán reconocidas en la ceremonia de premiación 64 mega estrellas de la música latina, nominadas en 26 categorías diferentes en cuatro de los más populares géneros musicales: pop, tropical, regional mexicana y urbana.

Dos populares artistas dominicanos predominan en las nominaciones: el cantante de bachata Romeo Santos encabeza la lista con siete nominaciones: tres de ellas en el género tropical por Canción del Año, Artista Masculino del Año y Artista del Año, además de Colaboración del Año y Artista del Año de Premio Lo Nuestro. Luego sigue el cantante del merengue favorito de todos los tiempos, Juan Luis Guerra, con seis nominaciones, tres de ellas bajo el género tropical: Álbum del Año, Canción del Año y Artista Masculino del Año, además de una bajo pop/rock por la Canción del Año y otra por Álbum del Año.

La lista de candidatos incluye grandes figuras musicales como Maná, Marc Anthony y Nicky Jam, todos con cinco nominaciones, mientras que Los Recoditos, Enrique Iglesias, Gerardo Ortiz, J Balvin, Prince Royce, Ricky Martin y Shakira siguen con cuatro nominaciones cada uno.

Asimismo, Alejandro Sanz, Ariel Camacho, Banda Sinaloense MS de Sergio Lizárraga, Bomba Estéreo, Calibre 50, Camila, Carlos Vives, Chayanne, Chino y Nacho, Chiquis Rivera, Don Omar, Fantine, Farruko, Gente de Zona, Gloria Trevi, Graciela Beltrán, Ha-Ash, Ilegales, India, Javier Rosas, Jesse & Joy, Jessy Rose, Juan Gabriel, Juanes, Julión Álvarez, Karlos Rosé, La Arrolladora Banda El Limón de René Camacho, Leslie Grace, Los Tigres del Norte, Luis Coronel, Luis Fonsi, Miguel Bosé, Natalia Jiménez, Plan B, Régulo Caro, Ricardo Arjona, Thalía, Víctor Manuelle, Wisin, Yandel y muchos más compiten en diversas categorías. Adjunto la lista completa de nominados a “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” 2016.

Anualmente, el “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” reconoce y celebra a los principales artistas en el ámbito de la música latina en los Estados Unidos. Se selecciona a los ganadores para la ceremonia de premiación a la música latina, la más larga y popular entre los hispanos en los Estados Unidos, por voto popular de los fanáticos de la música. Los fanáticos podrán votar por su favorito a partir  de hoy, 1º de diciembre a las 9:00 a.m. hora Este, hasta el 20 de diciembre, 2015 a las 11:59 p.m. hora Este en PremioLoNuestro.com.

La lista de nominados para la 28º edición de la ceremonia de premiación se basa en datos provistos por Mediabase, Big Champagne y Buzz Angle Music. Nominaciones están basados en la lista de las 500 canciones latinas más populares durante el periodo de elegibilidad – 1 de septiembre, 2014 al 30 de agosto, 2015.

La edición 2016 de “Premio Lo Nuestro a la Música Latina” se trasmitirá EN VIVO desde la AmericanAirlines Arena en Miami el jueves, 18 de febrero, 2016 en la Cadena Univision y Univision NOW. Los fanáticos de la música pueden participar en la conversación y comentar con otros sobre sus artistas favoritos y los nominados de este año en Facebook, Twitter e Instagram.

CONTACTO: Jenisei Couso (305) 471-1692 jcouso@univision.net @UCIPRTeam