Dominic Fails Named Senior Vice President of Local Media Sales for Univision Communications Inc.

Nov 9, 2015

NEW YORK – NOVEMBER 9, 2015 – Univision Communications Inc. (UCI), the leading media company serving Hispanic America, today named Dominic Fails senior vice president of Local Media Sales, effective immediately. He will report to UCI’s Chief Local Media Officer, John Eck.

“With decades of experience in broadcast sales, Dominic’s expertise in business development and local media sales trajectory – both in Spanish and English media – make him an invaluable asset to UCI,” said Eck. “We’re proud of our many successes across our local markets and with Dominic’s leadership I know we will achieve even more by unlocking untapped potential of the power of our local media assets – especially leading up to the 2016 election cycle.”

Fails most recently served as vice president and director of sales for Univision’s local media stations in Chicago. Before joining UCI, he served as vice president of corporate sales at Journal Broadcast Group, where he was responsible for overseeing sales teams and activity for 14 television and 35 radio stations. Prior to that, he spent more than seven years as vice president of sales with Telemundo’s KTMD-TV Houston and KVDA San Antonio. He has also held sales management positions at NBC Universal, WorldNow, Viacom, Enron and Tribune Corporation, among others. He holds an MBA from the McCombs School of Business at the University of Texas at Austin and a Bachelor of Arts from Coe College.

CONTACT: Rosemary Mercedes 212-455-5335 rmercedes@univision.net @UCIPRTeam

SE NOMBRA A DOMINIC FAILS VICEPRESIDENTE PRINCIPAL DE VENTAS EN MEDIOS LOCALES DE UNIVISION COMMUNICATIONS INC.

NUEVA YORK –9 DE NOVIEMBRE DE 2015 – Univision Communications Inc. (UCI), la principal empresa de medios de comunicación al servicio de la comunidad hispana en los Estados Unidos, nombró hoy a Dominic Fails vicepresidente principal de Ventas en Medios Locales, con vigencia inmediata. Estará bajo la supervisión directa de John Eck, Director Ejecutivo de Medios Locales de UCI.

“Ya que Dominic tiene varias décadas de experiencia en ventas en medios de difusión, sus conocimientos sobre desarrollo empresarial y su trayectoria de ventas en medios locales, en tanto español como inglés, lo hacen muy valioso para UCI”, dijo Eck. “Nos enorgullecen nuestros éxitos en nuestros mercados locales, y sé que, con el liderazgo de Dominic, lograremos aprovechar en mayor medida el potencial de nuestros activos de medios locales, particularmente en vísperas del ciclo electoral de 2016”.

Fails recientemente trabajó como vicepresidente y director de ventas de las estaciones de medios locales de Univision en Chicago. Antes de incorporarse a UCI, se desempeñó como vicepresidente principal de ventas corporativas en Journal Broadcast Group, donde estuvo a cargo de supervisar los equipos y actividades de ventas a favor de 14 estaciones de televisión y 35 de radio. Antes de eso, trabajó más de siete años como vicepresidente de ventas de KTMD-TV Houston y KVDA San Antonio de Telemundo. También ocupó cargos gerenciales de ventas en NBC Universal, WorldNow, Viacom, Enron y Tribune Corporation, entre otras. Tiene una maestría en administración de empresas de la Facultad de Negocios McCombs de University of Texas en Austin y una licenciatura de humanidades de Coe College.

CONTACTO: Rosemary Mercedes 212-455-5335 rmercedes@univision.net @UCIPRTeam