Univision News Anchor Enrique Acevedo to present and co-produce new weekly online program “Juntos en Casa”

Apr 9, 2020

MIAMI, APRIL 9, 2020 – The new online series “Juntos en Casa” (Together at Home) is an educational, awareness and prevention program for Hispanic youth in the U.S. and Latin America. It is focused on explaining and discussing the importance of staying home to stop the spread of COVID-19, and the impact and challenges it presents to society.

The program will feature experts from the Pan American Health Organization (PAHO), the World Economic Forum,social entrepreneurs, activists, creators, and artists focused on providing solutions to the health crisis, its economic and social impact.

What: “Juntos en Casa”

When: Every Friday, starting April 10, 2020

Time: 6 p.m. ET/ 5 p.m. C/ 3 p.m. PT

Where: Livestreaming on all Univision News digital platforms

Who: Univision’s Enrique Acevedo anchors and co-produces the new online program. The first episodewill feature the special participation of the Director of the Pan American Health Organization (PAHO), Dr. Carissa F. Etienne; Director of PAHO’s Department of Communicable Diseases and Health Analysis, Dr. Marcos Espinal; World Economic Forum (WEF) Global Leadership Fellow, Ana Saldarriaga; Mexican actor and producer, Diego Luna; and pop music duo Jesse and Joy.

Acevedo is co-anchor for Univision’s late night newscast “Noticiero Univision.”

“Juntos en Casa” is possible thanks to a partnership with the World Economic Forum’s “COVID Action Platform for Media”, and the support of the World Health Organization (WHO) through the Pan American Health Organization (PAHO).

Follow and join the conversation about #juntosencasa, via @UniNoticias, @PAHOWHO and @WEF on Twitter and Instagram, and on Facebook.com/UnivisionNoticias.

CONTACT: Sandra Ramos sandraramos@univision.net

El periodista de Univision Noticias Enrique Acevedo participará como presentador y coproductor del nuevo programa semanal en línea “Juntos en Casa”

MIAMI- 9 DE ABRIL, 2020 – La nueva serie “Juntos en Casa” es un proyecto de educación y prevención para jóvenes Hispanos en EEUU y América Latina sobre la importancia de quedarse en casa para detener la propagación y el impacto del virus COVID-19.

El programa contará con la presencia de expertos de la Organización Panamericana de la Salud, de El Foro Económico Mundial, emprendedores sociales, activistas, creadores y artistas enfocados en aportar soluciones a la crisis sanitaria y su impacto económico y social.

Qué: “Juntos en Casa”

Cuándo: Todos los viernes, empezando este 10 de abril de 2020

Hora: 6 p.m. ET/ 5 p.m. C/ 3 p.m. PT

Dónde: Streaming en vivo en todas la plataformas digitales de Univision Noticias

Quién:  El periodista de Univision Noticias Enrique Acevedo será el presentador y coproductor del nuevoprograma en línea. El primer episodio contará con la participación especial de la Directora de la Organización Panamericana de la Salud, Dr. Carissa F. Etienne; el Director del Departamento de enfermedades transmisibles, Dr. Marcos Espinal; la Jefa Adjunta de Global Shapers Community, Ana Saldarriaga; el actor y productor mexicano, Diego Luna; y el dúo de música pop Jesse y Joy.

Acevedo es copresentador de Noticiero Univision Edición Nocturna.

“Juntos en Casa” es posible gracias a una alianza con “COVID Plataforma de Acción para Medios” de El Foro Económico Mundial, y el apoyo de la Organización Mundial de la Salud (OMS) a través de la Organización Panamericana de la Salud (OPS).

Sigue las la conversación acerca de #juntosencasa , vía @UniNoticias, @PAHOWHO y @WEF en Twitter e Instagram, y en Facebook.com/UnivisionNoticias.

CONTACT: Sandra Ramos sandraramos@univision.net