Univision Earns Top Marks in 2020 Corporate Equality Index

Jan 23, 2020

Univision earns 100 percent on the Human Rights Campaign Foundation’s annual scorecard assessing LGBTQ workplace equality

MIAMI – JANUARY 23, 2020 – Univision Communications Inc., the leading Hispanic media company in the U.S., proudly announced that it received a score of 100 percent on the Human Rights Campaign Foundation’s  2020 Corporate Equality Index (CEI), the nation’s premier  benchmarking survey and report measuring corporate policies and practices related to LGBTQ workplace equality. Univision joins the ranks of more than 680 major U.S. businesses that also earned top marks this year.

Univision CEO Vince Sadusky stated, “Univision is proud to be a welcoming place for every person who works here.  We work to provide an exemplary corporate culture and Univision’s commitment to inclusiveness empowers our LGBTQ employees to grow and lead in an environment which values every person’s unique contribution to our company. That level of openness has in part led us to better reflect the authentic experiences of Latino LGBTQ individuals with more and better informed storylines and characters on our platforms.”

“The impact of the Human Rights Campaign’s Corporate Equality Index over its 18-year history is profound. In this time, the corporate community has worked with us to adopt LGBTQ-inclusive policies, practices and benefits, establishing the Corporate Equality Index as a primary driving force for LGBTQ workplace inclusion in America and across the globe,” said HRC President Alphonso David. “These companies know that protecting their LGBTQ employees and customers from discrimination is not just the right thing to do — it is also the best business decision. In addition, many of these leaders are also advocating for the LGBTQ community and equality under the law in the public square. From supporting LGBTQ civil rights protections in the U.S. through HRC’s Business Coalition for the Equality Act, to featuring transgender and non-binary people in an ad in Argentina, to advocating for marriage equality in Taiwan — businesses understand their LGBTQ employees and customers deserve to be seen, valued and respected not only at work, but in every aspect of daily life.”

The results of this year’s CEI showcase how 1059 U.S.-based companies are not only promoting LGBTQ-friendly workplace policies in the U.S., but helping advance the cause of LGBTQ inclusion in workplaces abroad. Univision’s efforts in satisfying all of the CEI’s criteria earned a 100 percent ranking and the designation as a Best Place to Work for LGBTQ Equality.

The CEI rates companies and top law firms on detailed criteria falling under five broad categories:

• Non-discrimination policies
  • Employment benefits
  • Demonstrated organizational competency and accountability around LGBTQ diversity and inclusion
  • Public commitment to LGBTQ equality
  • Responsible citizenship

The full report, is available online at www.hrc.org/cei.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT: Keith Fernandez, 202-682-6191, kefernandez@univision.net

Univision Recibe Alta Calificación en el Índice de Equidad Corporativa de 2020

Univision recibe 100 por ciento en la evaluación anual de equidad LGBTQ en el centro de trabajo de a Human Rights Campaign Foundation

MIAMI – 23 DE ENERO DE 2020– Univision Communications Inc., la principal empresa de medios dirigidos a los hispanos en Estados Unidos, anunció con orgullo que ha recibido un puntaje de 100 por ciento en el Índice de Equidad Corporativa (Corporate Equality Index o CEI) de 2020, la principal encuesta e informe de referencia del país sobre política y prácticas corporativas relacionadas al trato equitativo de personas LGBTQ, realizados por Human Rights Campaign Foundation. Univision se une a más de 680 grandes empresas de Estados Unidos que también recibieron un alto puntaje este año.

Vince Sadusky, director ejecutivo de Univision, dijo, “Es un orgullo para Univision ser un lugar que acoge a toda persona que trabaja aquí. Nos esforzamos por ofrecer una cultura corporativa ejemplar, y el compromiso de Univision con la inclusión empodera a nuestros empleados LGBTQ a desarrollarse y ser líderes en un entorno que valora los aportes singulares de cada persona a nuestra empresa. Ese nivel de apertura nos ha llevado, en parte, a reflejar mejor las experiencias auténticas de latinos LGBTQ con más historias y personajes basados en mejor información en nuestras plataformas”.

“El impacto del Índice de Equidad Corporativa de Human Rights Campaign durante sus 18 años de historia es profundo. En este tiempo la comunidad empresarial ha trabajado con nosotros para adoptar medidas de política, prácticas y beneficios de inclusión a favor de las personas LGBTQ, lo que ha hecho que el Índice de Equidad Corporativa se consolide como una fuerza motora primaria para la inclusión de personas LGBTQ en los centros de trabajo en Estados Unidos y todo el mundo”, dijo Alphonso David, presidente de HRC. “Estas compañías saben que proteger de la discriminación a sus empleados y clientes LGBTQ no solo es lo correcto, sino que también es la mejor decisión comercial. Además, muchos de estos líderes también están velando por la comunidad LGBTQ e igualdad conforme a las leyes en foros públicos. Desde apoyar las medidas de protección de derechos civiles LGBTQ en Estados Unidos por medio de la Business Coalition for the Equality Act de HRC, hasta incluir a personas transgénero y no binarias en un anuncio en Argentina y velar por la igualdad marital en Taiwán, las empresas comprenden que sus empleados y clientes LGBTQ merecen ser vistos, valorados y respetados no solo en el trabajo, sino también en todos los aspectos de la vida cotidiana”.

Los resultados del índice de este año muestran que 1,059 empresas ubicadas en Estados Unidos no solo promueven medidas laborales en las que se vela por las personas LGBTQ en Estados Unidos, sino que también contribuyen a la causa de la inclusión LGBTQ en centros de trabajo en el extranjero. Los esfuerzos de Univision por cumplir con todos los requisitos de CEI recibieron una calificación de 100 por ciento y la designación de Mejor Lugar para Trabajar Respecto a Equidad LGBTQ.

El índice califica a empresas y grandes firmas de abogados conforme a criterios en cinco categorías generales:

• Política de no discriminación
  • Beneficios laborales
  • Capacidad y responsabilidad demostrados de la empresa respecto a diversidad e inclusión LGBTQ
  • Compromiso público con la igualdad de personas LGBTQ
  • Civismo responsable

El informe completo está disponible en internet: www.hrc.org/cei.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter Instagram.

CONTACTO: Keith Fernandez, 202-682-6191, kefernandez@univision.net