Tensions Rise for “Reina de la Canción” Contestants as They Prepare for their First Daddy Yankee Challenge

Oct 17, 2019

Tensions Rise and Stakes Grow Higher for “Reina de la Canción” Contestants as They Prepare for their First Challenge from “El Big Boss” and Executive Producer Daddy Yankee

Regional Mexican Music Superstar Poncho Lizarraga Joins the Show as Guest Judge and an Unexpected Injury Threatens to Shatter a Key Contestant’s Dream to Become the Next Latin Superstar

Contestants prepare this week for their first DY Challenge.

WEEKLY UPDATE ON “REINA DE LA CANCIÓN,” UNIVISION’S POPULAR MUSIC COMPETITION

Episode 5 Air Date: Sunday, October 20 at 8 p.m. ET/PT (7 p.m. CT) on Univision

WHAT’S NEW:

This week, the stakes get higher for “Reina de la Canción’s” Top 11, who will face their first Daddy Yankee challenge: getting out of their comfort zone and performing a song in a genre they haven’t done before. Regional Mexican music superstar Poncho Lizarraga of Banda El Recodo joins as this week’s guest judge. Tensions rise at Casa Estudio as the contestants prepare for the DY challenge under the guidance of their mentors: musical director Sergio George and Casa Estudio director Pedro Capó. While the fate of Gemaliz Porrata and Jessica “Jayy Dunez” Núñez was left open for fans to decide, Jessica suffers an injury over the weekend that lands her in the hospital and threatens to put an end to her dream of becoming the next Latin music superstar.

ON LAST SUNDAY’S SHOW:

• Fans voted for Wanda López to advance in the competition and join other contestants at Casa Estudio.
  • Top 12 contestants performed some of their favorite songs in front of the judges. A nervous energy filled the air as Gemaliz Porrata and Jessica Núñez ended up as the week’s bottom two and at risk for elimination.
  • As explained by Alejandra Espinoza the rules for the competition going forward are as follows: After all solo performances are complete, judges Joss Favela, Natti Natasha, and Olga Tañón will determine which four contestants are at risk for elimination. These four nominees will take the stage for a second round of solo performances. Based on their second performance, two nominees will be saved, one by the judges and the other by the contestants. Fans will determine the fate of the remaining two nominees by casting their vote online, via text or phone.

ADDITIONAL INFORMATION

Fans interested in being part of the “Reina de la Canción” live audience at Univision Studios in Miami can call 305-471-1554 for more information. Tickets are free and subject to availability, guests are encouraged to wear cocktail attire.

Viewers will be able to vote for their favorite contestant at Univision.com/conecta and via phone or text message. Fans will have a total of 10 votes per voting channel for a total of 30 votes for their favorite contestant. Voting will open for 24 hours starting at 10 p.m. ET following each show.

Music fans can join the conversation about “Reina de la Canción” on Facebook and using the hashtag #ReinadelaCancion on Instagram and Twitter.

Visit corporate.univision.com/newco for more information on Univision, and follow @UnivisionPRTeam on Twitter and Instagram.

CONTACT:  Jenisei Couso 305.471.1692 jcouso@univision.net

Aumenta la Tensión y Hay Mucho Más en Juego para las Concursantes de “Reina de la Canción” mientras se Preparan para el Primer Reto de “El Big Boss”, el Productor Ejecutivo Daddy Yankee

La superestrella de la música regional mexicana Poncho Lizárraga se suma al show como invitado del jurado, y una lesión inesperada amenaza con destruir el sueño de una concursante de ser la próxima superestrella Latina

Las participantes de “Reina de la Canción” se preparan para el primer DY Challenge

ACTUALIZACIÓN SEMANAL DE “REINA DE LA CANCIÓN”, LA POPULAR COMPETENCIA MUSICAL DE UNIVISION

Fecha de trasmisión del episodio 5: Domingo, 20 de octubre a las 8 p.m. Este/Pacífico (7 p.m. Centro) por Univision

NOVEDADES:

Esta semana hay mucho más en juego para las 11 finalistas de “Reina de la Canción”, quienes enfrentarán el primer reto de Daddy Yankee: dejar su zona de confort e interpretar una canción en un género que no hayan probado. La superestrella de la música regional mexicana Poncho Lizárraga de la Banda El Recodo será el juez invitado esta semana. La tensión aumenta en la Casa Estudio pues las concursantes se preparan para el reto de DY bajo la asesoría de sus mentores: el director musical Sergio George y el director de la Casa Estudio Pedro Capó. El destino de Gemaliz Porrata y Jessica “Jayy Dunez” Núñez quedó en manos de los fans, pero Jessica se lesionó durante el fin de semana y terminó en el hospital, lo que amenaza con poner fin a su sueño de ser la próxima superestrella de la música latina.

DURANTE EL PROGRAMA DEL DOMINGO PASADO:

• Los fans votaron para que Wanda López avance en la competencia y se una a las demás concursantes en la Casa Estudio.
  • Las 12 finalistas entonaron algunas de sus canciones favoritas ante los miembros del jurado. Predominó el nerviosismo cuando Gemaliz Porrata y Jessica Núñez quedaron en riesgo de ser eliminadas.
  • Como explicó Alejandra Espinoza, estas son las reglas de la competencia ahora: cuando concluyan todas las actuaciones individuales, los miembros del jurado, Joss Favela, Natti Natasha y Olga Tañón, escogerán a las cuatro concursantes en peligro de quedar fuera. Estas se presentarán en una segunda ronda como solistas. Según esa actuación, se salvará a dos, una por el jurado y la otra por las concursantes. Los fans decidirán el destino de las dos que quedan en una votación por internet, texto o teléfono.

INFORMACIÓN ADICIONAL

Los fans interesados en participar en la audiencia en vivo de “Reina de la Canción” en los estudios de Univision en Miami pueden llamar al 305-471-1554 para más información. Las entradas son gratis y dependen de su disponibilidad. Se alienta a los invitados a vestirse para cóctel.

Los televidentes podrán votar por su concursante favorita en Univision.com/conecta y por mensaje de teléfono o texto. Los fans tendrán un total de 10 votos por canal de votación o un total de 30 votos por su concursante favorita. La votación empezará a las 10 p.m. Este tras cada show y durará 24 horas.

Los fans de la música pueden participar en la conversación sobre “Reina de la Canción” en Facebook y usando el hashtag #ReinadelaCancion en Instagram y Twitter.

Visiten corporate.univision.com/newco para más información sobre Univision y sigan @UnivisionPRTeam en Twitter e Instagram.

CONTACTO: Jenisei Couso 305.471.1692 jcouso@univision.net