Press Credentialing Process is Open for Democratic Debate Hosted by Univision, ABC & Texas Southern University

Aug 15, 2019

Press Credentialing Process is Now Open for Upcoming Democratic Primary Debate Hosted by Univision News, ABC News, and Texas Southern University – September 12 & 13

The final deadline for all applications is Tuesday, September 3

MIAMI – AUGUST 15, 2019 – Univision News announces that the press credentialing process for the third Democratic primary debate of the 2020 election cycle is now under way. Members of the press interested in obtaining media credentials for the DNC-sanctioned event should fill out the request form here.

Produced through a partnership between Univision News, ABC News and Texas Southern University, the two-night debate will take place at the Texas Southern University campus on Thursday, Sept. 12 and Friday, Sept. 13, 2019. It will be broadcast LIVE in prime time on the Univision Network with simultaneous Spanish translation, and on the ABC Network in English. It will also be livestreamed on all ABC and Univision News digital platforms. Univision’s digital audiences can access the debate via UnivisionNoticias.com, Facebook.com/UnivisionNoticias,  YouTube and @UniNoticias

The deadline to apply for media credentials is Tuesday, Sept. 3, 2019. No credentials will be processed after that date. All applications will be subject to approval and availability.

Upon completion, you will receive a confirmation that your application was received. If approved, you will receive an email confirmation detailing access and service(s) that Univision News/ABC News will provide, along with payment information, if applicable. Additionally, all credentialed press will receive a memo with further information and logistics prior to the first night of the debate. Credentialed press will be required to present government-issued identification and photo identification from their media outlet upon check-in at the media filing center.

Debate Venue:

Health & PE Center, Southern Texas University

3010 Wheeler Ave.

Houston, TX 77004

News Media Filing Center:

Texas Southern University Recreational Center,

3100 Cleburne Street,

Houston, TX 77004

Approved applicants will have access to the media filing center and/or spin room, but not the debate hall. Select photographers will have access to the debate hall for a photo spray.

For questions regarding media credentials and orders, please email sandraramos@univision.net or abcnewsdebate@gmail.com.

CONTACT:  Jose Zamora 305.925.8835 josezamora@univision.net

Ya Comenzó el Proceso de Entrega de Credenciales de Prensa para el Próximo Debate Primario Demócrata, Presentado por Univision Noticias, ABC News y Texas Southern University – 12 y 13 de Septiembre, 2019

La fecha límite para recibir solicitudes es el martes 3 de septiembre

MIAMI – 15 DE AGOSTO DE 2019 – Univision Noticias anuncia que ya comenzó el proceso de entrega  de credenciales de prensa para el tercer debate primario demócrata del ciclo electoral 2020. Miembros de la prensa que deseen obtener credenciales mediáticas para cubrir este evento  aprobado por el Comité Nacional Demócrata, deben llenar la solicitud aquí.

Producto de una colaboración entre Univision Noticias, ABC News y Texas Southern University, el debate de dos noches tendrá lugar en el campus de Texas Southern University el jueves 12 de septiembre, 2019. Será televisado EN VIVO ambas noches, en horario estelar, por la cadena Univision con traducción simultánea al español, y por la cadena ABC en inglés. También podrá verse por streaming en vivo en todas las plataformas digitales de ABC y Univision Noticias. La audiencia digital de Univision podrá acceder al debate vía UnivisionNoticias.com, Facebook.com/UnivisionNoticias,  YouTube y @UniNoticias, y Univision Now.

La fecha límite para solicitar credenciales de prensa es el martes 3 de septiembre.  No se aceptarán solicitudes después de esa fecha. Todas las solicitudes estarán sujetas a aprobación y disponibilidad de espacio.

Tras completar el formulario, el solicitante recibirá confirmación de que su solicitud fue recibida. Si es aprobada, se le enviará otra confirmación por correo electrónico, con detalles sobre el acceso y los servicios que Univision Noticias/ABC News prestará, además de información de pago, si viene al caso. Adicionalmente, todos los miembros de la prensa con credenciales aprobadas recibirán una comunicación que incluirá más información y detalles logísticos antes de la primera noche de debate.  Para ingresar al centro de medios, los periodistas provistos de credenciales deberán presentar una identificación emitida por el gobierno y otra, con foto, del medio de comunicación al cual representan.

Lugar del debate:

Centro de Salud y Educación Física (Health & PE Center)

Southern Texas University

3010 Wheeler Ave.

Centro de medios:

Centro Recreacional (Recreational Center)

Texas Southern University

3100 Cleburne Street,

Houston, TX 77004

Los solicitantes aprobados tendrán acceso al centro de medios y/o al salón de comentarios, pero no a la sala del debate. Ciertos fotógrafos seleccionados podrán entrar a la sala del debate para una breve sesión fotográfica.

Si tiene preguntas sobre las credenciales o solicitudes, favor de escribir a sandraramos@univision.net o abcnewsdebate@gmail.com.

CONTACTO: Jose Zamora  305.925.8835 josezamora@univision.net