Roxana Calderon Joins Univision Sacramento as Director of Community Empowerment

May 25, 2017

SACRAMENTO – MAY 25, 2017 – Univision Sacramento has announced the appointment of Roxana Calderon to the role of director of Community Empowerment. In this role, Calderon will further deepen Univision’s ties to the communities it serves by developing and fostering partnerships with local community organizations, institutions, and service providers, while also coordinating and executing the Company’s community empowerment platform Univision Contigo in the Sacramento Valley area. The award-winning initiative focuses on empowering and enabling communities to build strong minds, promote healthy habits and celebrate diversity.

“I am thrilled to welcome Roxana to the Univision Sacramento family,” said Steve Stuck, vice president and general manager of Univision Sacramento. “I have no doubt that her passion and strong relationships in the community will position us to bring the Univision mission to life in Sacramento, Stockton and the Modesto area.”

Calderon has built her career around service to the community. She comes to Univision Sacramento from the non-profit Opening Doors where she managed the Hispanic Prosperity Program and was the Event Coordinator Manager. Prior to joining Opening Doors in 2006, Calderon worked at the Sacramento Credit Union as a Business Development Associate assisting in planning and conducting financial education programs for Hispanic families. Her service has led her to receive several awards from the California Legislature, CARES and the U.S. Small Business Administration, among others, recognizing her work within the community.

During the April 2017 sweep, Univision Sacramento was No. 1 in Total Day, Prime, Early News and Late News, among Adults 18-49.

Follow Univision Sacramento via @Univision19 on Twitter and Instagram, and comment along with others on the “Univision 19” Facebook page.

CONTACT: Yvette Pacheco 646-560-4879 ypacheco@univision.net @UCIPRTeam

ROXANA CALDERÓN SE SUMA A UNIVISION SACRAMENTO COMO DIRECTORA DE EMPODERAMIENTO COMUNITARIO

SACRAMENTO –25 DE MAYO DE 2017– Univision Sacramento anunció que Roxana Calderón ha sido nombrada al cargo de directora de Empoderamiento Comunitario. Como tal, Calderón afianzará los vínculos de Univision con las comunidades a las que presta servicios al generar y promover alianzas con organizaciones comunitarias locales, instituciones y proveedores de servicios, y a la vez, coordinar y poner en práctica Univision Contigo, la plataforma de empoderamiento comunitario de la Compañía, en el área de Sacramento Valley. Este galardonado proyecto se dedica a empoderar a las comunidades para promover mentes sólidas, fomentar hábitos saludables y celebrar la diversidad.

“Es un gran gusto para nosotros darle la bienvenida a Roxana a la familia de Univision Sacramento”, dijo Steve Stuck, vicepresidente y gerente general de Univision Sacramento. “No tengo la menor duda de que su pasión y excelentes contactos en la comunidad nos colocarán en la mejor posición para hacer que la misión de Univision cobre vida en el área de Sacramento, Stockton y Modesto”.

Calderón ha dedicado su carrera al servicio comunitario. Llega a Univision Sacramento de Opening Doors, entidad sin fines de lucro donde administró el Programa para la Prosperidad Hispana y la coordinación de eventos. Antes de incorporarse a Opening Doors en 2006, Calderón trabajó en Sacramento Credit Union como asociada de Desarrollo Empresarial y ayudó a planificar y presentar programas de capacitación financiera para familias hispanas. Su labor de servicio le ha llevado a recibir varios galardones en reconocimiento a su trabajo con la comunidad, entre ellos, premios de la Legislatura de California, CARES y la U.S. Small Business Administration.

Durante el periodo de medición de audiencia (sweeps) de abril de 2017, Univision Sacramento ocupó el primer lugar en Día Total, Horario Estelar, Noticias Vespertinas y Noticias Nocturnas entre Adultos 18-49.

Pueden seguir a Univision Sacramento vía @Univision19 en Twitter e Instagram, y comentar junto con otros en la página de Facebook de “Univision 19”.

CONTACTO: Yvette Pacheco 646-560-4879 ypacheco@univision.net @UCIPRTeam