Univision News and Fusion Celebrate Grand Opening of Newsport

Aug 28, 2013

Florida Governor Rick Scott and City of Doral Mayor Luigi Boria Welcome New State-of-the-art TV Production Studio

MIAMI – AUG. 28, 2013 – On Wednesday, Aug. 28, elected officials, community leaders and VIP guests attended the grand opening of Newsport, the new state-of-the-art television production facility that will be home to Univision News and Fusion. Florida Governor Rick Scott and City of Doral Mayor Luigi Boria joined Univision and ABC News executives in a ribbon-cutting ceremony to celebrate and welcome the opening of the new studios.

“The Newsport facility is a continuation of Univision’s investment in the future of Miami-Dade County and the State of Florida,” said Cesar Conde, President, Univision Networks. “We are extremely proud of our award-winning news division, the most trusted news source for Hispanic America. This new state-of-the-art 150,000 square foot operations/production facility will allow us to expand our capabilities in order to better serve our audience. The facility will also house our groundbreaking joint venture with ABC News, Fusion, the first English-language 24/7 news network targeted at young Hispanics and millenials, all of which will contribute to South Florida’s economy by creating jobs and attracting talent to the area. We thank all of our partners, including Disney, ABC, Enterprise Florida, the State of Florida’s economic development agency, and The Beacon Council for their stalwart support and for helping us to further establish Miami as the undisputed home of Hispanic media.”

Governor Scott said, “Univision’s decision to grow here in Florida and create hundreds of jobs is great news for Florida families. Florida’s unemployment rate is below the national average for the fifth consecutive month, and we’ve created nearly 370,000 private-sector jobs. We thank companies like Univision who are taking note of Florida’s growing economy and strong workforce.”

On May 7, 2012, Univision News and ABC News announced they would launch a 24- hour news, lifestyle and entertainment network dedicated to informing and inspiring Latinos and millennials; the most exciting, fastest-growing group of young people in America. Six major distributors have already agreed to carry Fusion, including Cablevision, Charter, Cox, AT&T U-Verse, Verizon FiOS and Google Fiber. It launches on air October 28, 2013, and you can follow online now at @ThisIsFusion.

CONTACT: Jose Zamora, (786) 264-3404, josezamora@univision.net

NOTICIAS UNIVISION Y FUSION CELEBRAN LA INAUGURACIÓN DE NEWSPORT

El gobernador de Florida Rick Scott y el alcalde de la ciudad de Doral Luigi Boria reciben con beneplácito nuevo y avanzado estudio de producción de televisión

MIAMI –28 DE AGOSTO, 2013 – El miércoles, 28 de agosto políticos, líderes comunitarios y ejecutivos de Univision y ABC acudieron a la inauguración de Newsport, el nuevo y avanzado edificio de producción de televisión que será la sede de Noticias Univision y Fusion. El gobernador de Florida Rick Scott y el alcalde de Doral Luigi Boria se sumaron a ejecutivos de Univision y ABC News en una ceremonia de inauguración para celebrar la inauguración de los nuevos estudios.

“El edificio de Newsport es la continuación de la inversión de Univision en el futuro del condado de Miami-Dade y el estado de Florida”, afirmó Cesar Conde, presidente de Cadenas Univision. “Estamos sumamente orgullosos de nuestra galardonada división de noticias, la fuente más fidedigna de noticias para los hispanos en los Estados Unidos. Este nuevo edificio de vanguardia para operaciones/producción, con 150,000 pies cuadrados, nos permitirá expandir sus funciones a fin de prestar mejores servicios a nuestra audiencia, además de ser el punto para nuestro innovador proyecto conjunto con ABC News, Fusion, la primera cadena de noticias a toda hora en inglés dirigida a jóvenes hispanos y los miembros de la generación del milenio. Todo ello contribuirá a la economía del sur de Florida al generar empleos y atraer a personas de talento a la región. Les agradezco a nuestros socios, entre ellos Disney, ABC, Enterprise Florida, la agencia de desarrollo económico del estado de Florida, y The Beacon Council por su incondicional respaldo y por ayudarnos a seguir estableciendo a Miami como la sede indisputable de los medios hispanos”.

El gobernador Scott declaró, “La decisión de Univision de crecer aquí en Florida y generar cientos de empleos es una gran noticia para las familias de Florida. La tasa de desempleo de Florida ha sido menor al promedio nacional por quinto mes consecutivo, y hemos creado casi 370,000 puestos de trabajo en el sector privado. Les agradecemos a empresas como Univision que están notando el crecimiento de la economía y la fuerza laboral de calidad de Florida”.

El 7 de mayo de 2012, Noticias Univision y ABC News anunciaron que lanzarían una cadena, con noticias las 24 horas y programas de entretenimiento y estilo de vida, dedicada a informar e inspirar a los Latinos y los jóvenes del milenio, el grupo de mayor crecimiento en Estados Unidos. Seis importantes distribuidores ya han acordado trasmitir Fusion, incluyendo Cablevision, Charter, Cox, AT&T U-Verse, Verizon FiOS y Google Fiber. Será lanzada el 28 de octubre, 2013, y puedes seguirla por Internet @ThisIsFusion.

CONTACTO: José Zamora, (786) 264-3404, josezamora@univision.net