Univision Launches New Local News Branding Campaign “Tu Gente. Tu Voz.”

May 11, 2016

HORIZONTAL_GROUP_3_LA

NEW YORK – MAY 11, 2016 – Univision Communications Inc., the leading media company serving Hispanic America, today unveiled “Tu Gente. Tu Voz.”, a groundbreaking, reimagined local news branding campaign that highlights the deep connection that Univision’s local news teams have with the communities they serve across the United States. Building on the Company’s mission of informing and empowering the communities it serves, the new nationwide campaign unifies all Univision local newscasts under a common purpose— to be a champion and a voice for Hispanic America and to deliver the news and stories that matter most to them.

“’Tu Gente. Tu Voz.’ breaks the mold of local news branding,” said Jessica Rodriguez, chief marketing officer at Univision Communications Inc. “The campaign shows our local news anchors for who they truly are—renowned, award-winning journalists who not only report the news but who are also part of the communities they report on; they work hard every day, putting the world and our neighborhoods into context with heart and purpose in order to be a voice for the millions of Hispanics in this country.”

“Univision’s local stations are the ties that bind Univision to Hispanic America and they help bring to life UCI’s mission of entertaining, informing and empowering the community in cities across the country,” said John Eck, chief Local Media Officer, Univision Communications Inc. “This campaign is a testament of the respect, trust, and strong connection we have gained with our audience thanks to our efforts to reflect reality and call attention to the topics that matter most to our communities – from daily challenges to lifelong concerns like education, finances, immigration, and family. We serve Hispanic families, businesses, workers, professionals, entrepreneurs, and groups that make our community strong and vibrant.”

Univision Local Media includes 126 local television and radio stations, with stations in many of the top 25 U.S. Hispanic markets and Puerto Rico. “Tu Gente. Tu Voz.” kick-offs in Chicago, Dallas, Los Angeles, Miami, New York and Phoenix, where Univision Local Media stations are local news leaders. During the February 2016 sweep, Univision stations in Los Angeles, New York, Miami and Dallas were the most-watched early local and late newscasts, regardless of language among adults 18-49. Additionally, the early local newscast in Chicago and the late local newscast in Phoenix, were number one in their respective markets among adults 18-49.

The multiplatform campaign, which was developed by Hispanic-owned marketing and advertising agency Blanco-Lorenz, includes new branding spots, print and out of home displays. The campaign will roll-out across Univision’s owned and operated local TV stations with newscasts over the next several months.

Source: Nielsen, NSI, February 2016 Sweep (02/04/2016-03/02/2016). Early local news is defined as local newscasts with a Mon-Fri 6 p.m. ET/PT start time; Mon-Fri 5 p.m. CT/MT start time. Late Local News is defined as local newscasts with a Mon-Fri 10/11 p.m. ET/PT start time; Mon-Fri 9/10 p.m. CT/MT. Includes regular newscasts only.

CONTACT: Yvette Pacheco, 646-560-4879, ypacheco@univision.net, @UCIPRTeam

UNIVISION LANZA NUEVA CAMPAÑA DE MARCA PARA NOTICIEROS LOCALES “TU GENTE. TU VOZ.”

NUEVA YORK – 11 DE MAYO DE 2016 – Univision Communications Inc., la principal empresa de medios de comunicación al servicio de la comunidad hispana en los Estados Unidos, dio a conocer hoy “Tu Gente. Tu Voz.”, una campaña innovadora y con una nueva concepción de marca para los noticieros locales que destaca la profunda conexión que tienen los equipos de noticias locales de Univision con las comunidades a las que prestan servicios en los Estados Unidos. Basada en la misión de la compañía de informar y empoderar a las comunidades a las que presta servicios, la nueva campaña nacional unifica a todos los noticieros locales de Univision con un propósito común: servir de guía y ser la voz de los hispanos en los Estados Unidos, además de ofrecer las noticias y reportajes que más les importan.

“‘Tu Gente. Tu Voz.’ rompe el molde de marcas para noticieros locales”, dijo Jessica Rodríguez, directora de Mercadeo de Univision Communications Inc. “La campaña muestra a nuestros presentadores de noticieros locales tal como son: periodistas renombrados y galardonados que no solo reportan las noticias, sino que también son parte de la comunidad que cubren; trabajan duro todos los días y ponen al mundo y a nuestros vecindarios en contexto de todo corazón y con el propósito de ser la voz de los millones de hispanos en este país”.

“Las estaciones locales de Univision son los vínculos que unen a Univision a la comunidad hispana en los Estados Unidos y ayudan a que la misión de UCI de entretener, informar y empoderar a la comunidad cobre vida en ciudades de todo el país”, dijo John Eck, director de Medios Locales de Univision Communications Inc. “Esta campaña es prueba del respeto, la confianza y la gran conexión que hemos logrado con nuestra audiencia gracias a nuestros esfuerzos por reflejar la realidad y resaltar los temas más importantes para nuestra comunidad, desde los desafíos diarios hasta las inquietudes de toda la vida, como educación, finanzas, inmigración y familia. Estamos al servicio de las familias, empresas, trabajadores, profesionales, empresarios y grupos hispanos para hacer que nuestra comunidad sea fuerte y dinámica”.

Medios Locales de Univision incluye 126 estaciones locales de televisión y radio, y muchas de ellas en los 25 mercados hispanos más importantes de los Estados Unidos y Puerto Rico. “Tu Gente. Tu Voz.” se inaugura en Chicago, Dallas, Los Ángeles, Miami, Nueva York y Phoenix, donde las estaciones de Medios Locales de Univision son los líderes en noticieros locales. Durante el periodo de medición de audiencia (sweeps) de febrero de 2016, las estaciones de Univision en Los Ángeles, Nueva York, Miami y Dallas tuvieron los noticieros vespertinos y nocturnos locales de mayor sintonía, independientemente del idioma, entre Adultos 18-49. Además, el noticiero vespertino local en Chicago y el noticiero nocturno local en Phoenix ocuparon el primer lugar en sus respectivos mercados entre Adultos 18-49.

La campaña en plataformas múltiples, que fue creada por Blanco-Lorenz, agencia hispana de mercadeo y publicidad, incluye nuevos anuncios, avisos impresos y carteles con la marca. La campaña se implementará durante los próximos meses en las diversas estaciones locales de televisión con noticieros que son propiedad de Univision y que esta administra.

Fuente: Nielsen, NSI, periodo de medición de audiencia de febrero de 2016 (04/02/2016-02/03/2016). Se define noticiero local vespertino como los noticieros locales con un tiempo de inicio de 6 p.m. Este/Pacífico de lunes a viernes; tiempo de inicio de 5 p.m. Centro/Montaña de lunes a viernes. Se define noticiero nocturno local como los noticieros locales con un tiempo de inicio de 10/11 p.m. Este/Pacífico de lunes a viernes; 9/10 p.m. Centro/Montaña de lunes a viernes. Incluye solamente los noticieros regulares.

CONTACTO: Yvette Pacheco, 646-560-4879, ypacheco@univision.net, @UCIPRTeam